استانها » تولیدی » خبر پوششی » گیلان
کد خبر : 389670
دوشنبه - 29 مرداد 1397 - 10:20
مسعود هواسی– ایلام

ساخت ۲۰ خانه بوم گردی در استان ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری  استان  ایلام گفت: ۲۰ خانه بوم گردی در استان ایلام در حال ساخت است

ساخت ۲۰ خانه بوم گردی در استان ایلام

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری  استان  ایلام گفت: ۲۰ خانه بوم گردی در استان ایلام در حال ساخت است

 عبدالمالک شنبه زاده افزود: در راستای توسعه گردشگری و زیرساخت های این بخش، ۲۰ خانه بوم گردی در مناطق مختلف در حال ساخت است.

وی ادامه داد: چهار پروژه طی هفته دولت در بخش میراث فرهنگی افتتاح و یک پروژه نیز کلنگ زنی می شود.

ساخت هتل چهار ستاره در مهدی آباد

شنبه زاده با اشاره به اینکه آبگرم دهلران، مخزن اشیاء فرهنگی، بازارچه صنایع دستی ایلام و رستوران سنتی طی هفته دولت در استان افتتاح می شوند، افزود: پروژه هتل چهار ستاره مهدی آباد نیز توسط بخش خصوصی کلنگ زنی می شود.

وی تاکید کرد: ۲۵ کارگاه صنایع دستی در استان ایلام فعال است.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری  استان  ایلام با اشاره به اینکه ۲۶ غرفه صنایع دستی در بازارچه صنایع دستی برای ۲۶ نفر شغل ایجاد کرده است، گفت: ۲۵ پروژه در بخش میراث فرهنگی در استان در حال اجراست که برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد می کند.

معاون عمرانی استانداری ایلام نیز  در نشست انتخاب روستاهای هدف گردشگری و بر طرف کردن مسائل و مشکلات اینگونه روستاها در استان ایلام اظهار داشت: ضروری است توسعه روستاهای هدف گردشگری استان ایلام متناسب با ویژگی‌های بومی باشد.

احمد کرمی افزود:  روستاهایی که در استان ایلام با هدف گردشگری انتخاب می‌شوند باید قابلیت‌های  اعلامی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را داشته باشند.

وی به رعایت قابلیت‌های گردشگری بومی و محلی روستاهای مورد بحث تاکید کرد و افزود: انتخاب روستا با ویژگی گردشگری و اقامتی و بومگردی و داشتن اکو کمپ‌ها موجب جذب گردشگران به استان ایلام می‌شود.

کرمی ظرفیت‌های طبیعی و آثار باستانی و تاریخی استان ایلام را مناسب برای اقتصاد گردشگری در استان ایلام دانست و گفت: باید از قابلیت‌های بومی محلی برای توسعه روستا استفاده کرد چرا که امروزه بسیاری از گردشگران متقاضی اقامت در اقامتگاه‌های بوم‌گردی و اکو کمپ‌ها هستند

وی تاکید کرد: انتخاب روستاهای هدف گردشگری می‌تواند در توسعه اقتصادی استان ایلام موثر باشد

روستای بیشه دراز روستای نمونه گردشگری

وی در ادامه گفت: با بررسی‌های کارشناسی با تاکید و اولویت موارد اعلامی مد نظر سازمان میراث فرهنگی و گردشگری روستای “بیشه دراز” دهلران برای انتخاب به عنوان روستای نمونه هدف گردشگری مناسب اعلام شد.

کرمی بر اجرای طرح هادی در این روستا و برطرف کردن مشکلات روستای ” بیشه دراز” تاکید کرد و گفت: باید اجرای عملیات عمرانی روستای “‌بیشه دراز” سریعا آغاز و مشکل الحاق زمین‌های مورد نیاز طرح از طریق بنیاد مسکن و اداره کل منابع طبیعی برطرف شود و این روستا  آماده اجرای طرح روستای هدف گردشگری شود.

معاون عمرانی استانداری ایلام از اختصاص اعتبار ۲۸۰ میلیون تومانی برای اجرای روستای بیشه دراز در طرح هدف گردشگری خبر داد و  گفت: علاوه بر اختصاص این اعتبارات باید آب شرب و جاده مناسب و ارتباطات اینترنتی این روستا مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/