اقتصاد مقاومتی، اشتغال » اقتصادی
کد خبر : 675240
دوشنبه - 5 فروردین 1398 - 13:00

ساخت کارخانه‌ باتری‌سازی؛ تنها راه‌حل کاهش بیکاری!

پیتر آلتمایر، وزیر اقتصاد آلمان به تازگی از لزوم ساخت و احداث کارخانه‌های تولید باتری مخصوص خودروهای برقی در اروپا سخن گفته است.

ساخت کارخانه‌ باتری‌سازی؛ تنها راه‌حل کاهش بیکاری!

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، افزایش روزافزون خودروهای برقی و محبوبیت استفاده بیشتر از این خودروهای پاک موجب شده است شرکت‌های خودروسازی در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه‌های خود برای طراحی و تولید خودروهایی بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

بر اساس تحقیقات صورت گرفته، تاکنون سهم خودروهای برقی و الکتریکی تنها ۱.۵ درصد از فروش تمام خودروهایی است که در ایالات متحده آمریکا به فروش رسیده است. البته موارد و نکات مهمی برای خودروهای برقی و الکتریکی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد. به عنوان مثال، مسافت قابل پیمایش با هر بار شارژ، قیمت تمام شده برای مصرف کننده و در دسترس بودن امکانات و خدمات مورد نیاز نظیر ایستگاه‌های شارژ خودرو باید با همکاری شرکت‌های خودروسازی، تکنولوژی و دولت‌ها ساخته شود.

یکی از اصلی ترین محورهای موفقیت در تولید وسایل نقلیه برقی و الکتریکی بدون شک ساخت باتری‌های موردنیاز برای این محصولات است که هم اکنون در کشورهای دیگری همچون چین، اندونزی و تایوان صورت می‌گیرد. به گفته مقامات فولکس واگن، این ضرورت برای شرکت‌های خودروساز اروپایی وجود دارد که در صورت افزایش تولید خودروهای برقی، باید به فکر احداث، راه اندازی و تولید انبوه باتری‌های قدرتمند و با گنجایش بالا مخصوص این وسایل نقلیه پاک و دوستدار محیط زیست افتاده و بدین ترتیب سودآوری و درآمدزایی خود را از تولید و فروش محصولات مذکور افزایش داده و از وابستگی به کارخانه‌های خارجی و آسیایی خود را برهانند.

حالا به تازگی وزیر اقتصاد آلمان نیز در تأیید این اظهارات، خاطرنشان کرده است که حتی اگر فقط برای جلوگیری از افزایش نرخ بیکاری و رشد اشتغالزایی در اروپا هم باشد، باید کارخانه‌های بزرگی به منظور ساخت و تأمین باتری موردنیاز خودروهای برقی و الکتریکی در کشورهای اروپایی صنعتی ساخته و راه اندازی شود.

وی همچنین در گفت‌وگویی با گزارشگر روزنامه آلمانی اشپیگل افزود که این اقدام برای عقب نیفتادن اروپا از رقبای قدرتمند و بزرگ خود در آمریکا و چین بسیار لازم، ضروری و حیاتی به شمار خواهد رفت.

به گفته رویترز، وی در واقع ساخت و احداث کارخانه‌های باتری سازی در اروپا را تنها راهکار برون رفت از معضل بزرگ بیکاری دانسته و عنوان کرده است.

انتهای پیام/