استانها » تهمینه دباغ چی » مرکزی
کد خبر : 736744
سه شنبه - 21 خرداد 1398 - 13:21
مدیرعامل جدید شرکت هپکو خبر داد:

ساخت ماشین‌آلات مورد نیاز ستاد بحران سازمان راهداری توسط هپکو

محمدحسین شهسوار به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هپکو با بیان اینکه از ۳۰ خرداد ۹۷ به عنوان هیات مدیره و قائم مقام در شرکت هپکو حضور دارم و به دلیل این آشنایی و حضور، ادامه کارم در شرکت دشوار نیست، بیان کرد: اگر صنعت را یک قوم در نظر بگیریم شرکت هپکو بزرگ این قوم است که دارای برخی مشکلات است.

ساخت ماشین‌آلات مورد نیاز ستاد بحران سازمان راهداری توسط هپکو

به گزارش پایگاه خبری ربیع، محمدحسین شهسوار به عنوان مدیرعامل جدید شرکت هپکو با بیان اینکه از ۳۰ خرداد ۹۷ به عنوان هیات مدیره و قائم مقام در شرکت هپکو حضور دارم و به دلیل این آشنایی و حضور، ادامه کارم در شرکت دشوار نیست، بیان کرد: اگر صنعت را یک قوم در نظر بگیریم شرکت هپکو بزرگ این قوم است که دارای برخی مشکلات است.

وی یکی از مشکلات شرکت هپکو که از بدو ورود تاکنون همچنان با آن درگیر است را تغییر ساختار دانست و گفت: ساختار شرکت به روز نیست و به لحاظ فیزیکی و متافیزیکی افت کرده است و تمام تلاش مجموعه مدیریتی شرکت متمرکز بر بازگرداندن هپکو به دوران اوج و بازگشتن اعتماد عمومی است که طی ۱۱ ماه اخیر تا حدودی در این عرصه موفق بوده‌ایم.

شهسوار تاکید کرد: واحب عینی بر خود می دانم که بزرگی و آوازه نام هپکو را حفظ کنم و طی این مسیر، دانایی، تفکر و ایثار نیاز دارد، امروز زمان کار است، باید حاشیه را فراموش کرده و به متن (تولید) پرداخت تا به اوج بازگردیم. شرکت ۹ هزار و ۷۶۰ سهامدار خرد دارد که در بدترین شرایط بازار با ایثار، سهام هپکو را خریدند، باید این بزرگی به هپکو بازگردد.

مدیرعامل شرکت هپکو با اشاره به رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان مرکزی مبنی بر اینکه “انحصار، یک جا ماندن و محدود به مرز بودن رونق تولید به دنبال ندارد و باید به خارج از مرزها رفت” بیان کرد: بر همین اساس در اقلیم کردستان عراق به دنبال ایجاد یک کارگاه به نام شرکت هپکو هستیم که کار رایزنی و برنامه ریزی آن از سه ماه پیش آغاز شده است تا فعالیت‌های خارج از مرز را داشته باشیم. هپکو همچنان برای تأمین ۴۵ درصد قطعات خود وابسته به خارج از کشور است و متاسفانه مدیران قبلی، داخلی سازی محصولات را دنبال نکرده‌اند به همین دلیل برای تأمین نیازهای داخل کشور همسایه انتخاب شده است.

وی اضافه کرد: اقلیم کردستان به لحاظ بعد مسافت نزدیک به استان مرکزی است، امکانات لازم را در اختیار دارد و با کشورهای دیگر گردش مالی راحتی دارد و در واقع به مانند یک منطقه آزاد اقتصادی است که می‌توان یک هپکوی کوچک در این منطقه ایجاد کرد که زمینه خرید و وارد کردن قطعات به کشور فراهم می‌شود و این بن بست ایجاد شده به واسطه تحریم‌ها از بین می‌رود.

شهسوار با اشاره به قراردادهای کاری شرکت هپکو بیان کرد: قرارداد با سازمان راهداری کشور در اسفندماه انجام شد و با پرداخت پیش پرداخت، کار آغاز می‌شود همچنین با وزیر راه تفاهم شد که ۶۰ دستگاهی که باید برای آنها ساخته شود به ۷۵ دستگاه افزایش یابد که ارزش این قرارداد ۷۵ میلیارد تومان است.

وی افزود: به گفته سازمان مدیریت بحران در سیل اخیر، این سازمان غافلگیر شد و ستاد بحران سازمان راهداری نتوانست مسیرها را باز کند به همین دلیل تصمیم بر این است که یک ستاد بحران کشوری در تهران مجهز به انواع ماشین آلات راهداری و راهسازی و کامیون ایجاد شود و مقرر شده است که تمامی ماشین آلات ستاد بحران (حدود ۳۰ دستگاه) به صورت پرداخت نقدی توسط هپکو فراهم شود، همچنین یک میلیارد یورو برای حفظ اشتغال در کشور تصویب شده است که در آخرین دیدار مدیرعامل سابق با رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مقرر شد که منابع ۲۴۰۰ دستگاه که قرارداد قبلی شرکت است، از محل حفظ اشتغال تأمین شود و امیدواریم که برای سال جاری زمینه ساخت ۴۸۰ دستگاه فراهم شود.