تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 338764
شنبه - 9 تیر 1397 - 16:42

زبان عربی در کیندل آمازون

آمازون گامی بزرگ در جهت گسترش زبان های مورد پوشش خود در هفته جاری برداشت.

زبان عربی در کیندل آمازون

به گزارش پایگاه خبری ربیع،این شرکت به تازگی اعلام کرده است که بر روی پلتفرم کیندل خود در دستگاه ها و اپلیکیشن ها از زبان عربی پشتیبانی می‌کند. اکنون ۱۲ هزار کتاب به زبان عربی در کیندل برای علاقه مندان موجود است.

۴۶۷ میلیون نفر از مردم دنیا در ۶۰ کشور به زبان عربی صحبت می‌کنند ( و بیش از ۱ میلیون نفر نیز در خود آمریکا تا سال ۲۰۱۴ به زبان عربی مسلط اند). به همین دلیل مخاطبین ادبیات عربی گسترده است و این خوانندگان عربی زبان به دنبال پلتفرمی هستند که بتوانند کتابهایی با زبان موردنظر خود را در آن بخوانند. در سال ۲۰۱۴ نیز سایت ArabNet  لیستی کوتاه از کتابهایی که از زبان عربی پشتیبانی می کنند ارائه کرد. در لیست کتابهای عربی زبان آمازون نیز اسامی نویسندگان مطرحی چون جبران خلیل جبران و دیگر نویسندگان مطرح عرب زبان به چشم می‌خورد.

بنابراین تصمیم شرکت در مورد استفاده از این بازار عظیم درست است و در صورت اجرایی شدن این تصمیم احتمالا فروش کتاب الکترونیکی این شرکت افزایش خواهد یافت.

دستگاه ‌های کتابخوان به خاطر برخورداری از فناوری کاغذ الکترونیکی (E-Ink) ابزارهایی بسیار ایده‌آل برای مطالعه هستند. چشمان شما در اثر نور پس‌زمینه آزار نمی ‌بینند و خسته نمی‌ شوند و می ‌توانید به همان میزان که به مطالعه از روی کاغذ عادت دارید، از استفاده‌ی پیوسته‌ی آن لذت ببرید.

 از سوی دیگر، باتری دستگاه ‌های کتابخوان معمولاً ماه‌ ها دوام می‌آورند، به نحوی که در طول سال شاید تنها چند بار نیاز به شارژ آن پیدا کنید. این بدان معناست که در مسافرت ‌های شهری یا بین شهری هوایی و ریلی و جاده ‌ای، و در میهمانی ‌های کسل‌کننده، به‌ هیچ‌ وجه لازم نیست نگران عمر باتری دستگاه تان باشید.

اکثر دستگاه های کیندل قیمتی بالاتر از ۱ و نیم میلیون دارند و دارای ویژگی های مختلفی هستند. برای مثال کتابخوان الکترونیکی آمازون کیندل وویج از نمایشگری کاملا مشابه با کاغذ چاپ شده و حسگرهای PagePress جدید استفاده می‌کند که توسط ان دیگر نیاز نیست برای ورق زدن انگشتتان را جا به جا کنید

این نوع کیندل یکی از باریک ترین و کم وزن ترین انواع کتابخوان الکترونیکی کیندل است که عمر باتری طولانی ۶ هفته ای دارد.

همچنین ۴ گیگابایت حافظه داخلی  فضای کافی برای ذخیره چندین هزار کتاب دیجیتال را به شما خواهد داد.

و از فرمت هایی چون کیندل ۸ (AZW3)، فرمت کیندل (AZW)، فرمتهای متن TXT، فایلهای PDF، MOBI و PRC به صورت بومی و فرمتهای HTML, DOC, DOCX, JPEG,GIF, PNG و BMO نیز پشتیبانی می کند.