به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایرنا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، مساحت این واحد گلخانه ای را ۱۲ هزار متر مربع عنوان کرد و گفت: با افتتاح این واحد گلخانه ای که برای ۹ نفر اشتغال ایجاد کرده، سالانه ۵۶۰ تن انواع محصول سبزی و صیفی تولید می شود.

عبدالله یوسفی روز پنجشنبه در گفت و گو با ما اظهار داشت: از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی ۱۵ میلیارد و ۷۹۲ میلیون ریال برای راه اندازی این واحد گلخانه ای هزینه شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۵۰ هکتار گلخانه در خراسان شمالی وجود دارد، اظهار داشت: علاوه بر این مجتمع گلخانه ای، دو مجتمع بزرگ گلخانه ای دیگر در سَست اسفراین و شهرستان مانه و سملقان، مجموعاً به وسعت ۱۵۰ هکتار به حوزه گلخانه ای استان اضافه می شود.

یوسفی افزود: پیش بینی می شود تا پایان برنامه ششم سطح کشت گلخانه ای خراسان شمالی به ۲۰۰ هکتار برسد.

وی اظهار داشت: محصولات متنوعی از جمله سبزی و صیفی، گیاهان تزئینی نظیر رز شاخه بریده، نشاء و نهال در واحدهای گلخانه ای استان تولید می شود که گامی موثر در راستای رونق تولید در بخش کشاورزی است.
استان خراسان شمالی با جمعیت ۸۶۳ هزار نفری ۳۴۴ هزار عرصه کشاورزی دارد و سالانه حدود یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن انواع محصول زراعی، باغی و دامی به ارزش ۲۳ هزار میلیارد ریال تولید می شود.
در این استان ۸۲ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی فعالیت دارند.