استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 827325
یکشنبه - 24 شهریور 1398 - 14:34

ریز و درشت جزییات عمرانی خراسان شمالی / از سیل‌زدگان تا مدارس خشتی

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی در نشست خبری به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی استان اشاره کرد و به تشریح ریزودرشت جزییات پروژه‌های عمرانی استان پرداخت.

ریز و درشت جزییات عمرانی خراسان شمالی / از سیل‌زدگان تا مدارس خشتی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد،  رضا رجب‌زاده در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در آغاز امسال باسیل روبرو بوده‌ایم که خسارت ۸۰۰ میلیارد تومانی را به استان متحمل کرده است.

وی در ادامه افزود: در سفر رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور به استان تصویب شد که تمامی بخاری‌های گازی مدارس جمع‌آوری و با بخاری‌های گازی هرمتیک جایگزین شود و تا پایان سال جاری مدارس سنگی برچیده خواهد شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اقدامات صورت گرفته دستگاه در خصوص سیل بیان کرد: در خصوص اقدامات دستگاه‌ها ۲۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی مناطق سیل‌زده تصویب‌شده است که مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به استان تخصیص‌یافته است.

وی در ادامه افزود: خراسان شمالی در بحث توزیع اعتبارات در کشور پیش رو بوده است و در مرحله اول توزیع اعتبارات در آخر خردادماه امسال برای ۶ هزار و ۵۰۰ واحد تسهیلات ابلاغ‌شده است که یک هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی تسهیلات ابلاغ‌شده است؛ که یک هزار و ۹۵۱ واحد در مرحله پی‌کنی و یک هزار و ۲۳ واحد در مرحله انجام فونداسیون و ۲۷۳ واحد در مرحله سقف زنی است.

رجب‌زاده در ادامه بیان کرد: بنیاد مسکن به واحدهای بازسازی‌شده ۱۶۰ پاکت سیمان به‌صورت رایگان به واحدهای بازسازی‌کننده تعلق می‌گیرد و به خانوارهای تحت پوشش ۱۰ درصد تسهیلات بلاعوض تعلق می‌گیرد.

وی در ادامه افزود: یکی از مصوبات مهم سفر ریاست جمهوری به استان بزرگراه بجنورد به گلستان است؛ که محور بجنورد به جنگل به طول ۱۴۳ کیلومتر است که ۶۹ کیلومتر از این محور به بهره‌برداری و ۷۴ کیلومتر از این محور مانده است که نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اینکه یک هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه‌تمام در استان موجود است بیان کرد: هیچ اعتباری از اعتبارات عمرانی دستگاه‌های استان برگشت نخورده است و تمامی اعتبارات جذب‌شده است.

وی در ادامه افزود: شهرداری گلستان شهر را طی یک نامه فقط تحویل گرفته است و شهرداری با محدودیت اعتباری کارهای بزرگی انجام داده است. یکی از مواردی که راه و شهرسازی متعهد شده است که تعدادی از زمین‌ها را به شهرداری تحویل بدهد.

رجب‌زاده در انتها با اشاره به اینکه شهرداری باید پاسخگو مردم باشد بیان کرد: شهرداری وقتی در هر جای شهر جواز صادر می‌کند باید پاسخ‌گو مردم باشد و باید خدمات ارائه دهد و در بحث الغدیر دفتر امور شهری ورود کرده و شهرداری موظف به ارائه خدمات است چون پروانه صادر می‌کند.

انتهای پیام/ر