استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 773381
شنبه - 29 تیر 1398 - 15:02
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم:

رکورد پیک بار از۸۲۷مگابایت در هفته گذشته/حذف قبض برق از نیمه شهریورماه

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه ۸۰درصد مصارف برق استان خانگی است، گفت: سال گذشته ۵۱تُن سیم مسی از اداره برق سرقت شده است.

رکورد پیک بار  از۸۲۷مگابایت در هفته گذشته/حذف قبض برق از نیمه شهریورماه

به گزارش پایگاه خبری ربیع،مهدی آهنین پنجه ظهر امروز در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال دمال بالای ۴۸ درجه در قم ثبت شد، اظهار داشت: در استان قم ۴۰۰امامزاده، ۱۲۰۰ مسجد و حسینیه، ۱۸۰۰هکتار بافت فرسوده وجود دارد که باید در این مناطق مدیریت برق به خوبی انجام بگیرد.

وی ادامه داد: تا پایان سال ۹۷ حدود ۵۵۹۷۸۱ نفر مشترک برق در استان قم وجود دارد که پیک بار سال قبل ۷۷۵ مگابایت بود و در هفته گذشته پیک بار ۸۳۰مگابایت ثبت شد.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه درصد تلفات را به زیر ده درصد رسانده ایم، گفت: میزان خاموشی برای هر نفر مشترک را به ۴۳/۱ رسانده ایم.

وی عنوان داشت: درصد تلفات که به مسائل فنی و پرت شبکه بر می گردد در سال ۸۷ حدود ۱۶درصد بود که امسال به ۹.۸ درصد رسانده ایم؛ از تعداد کل مشترکین ۸۰درصد تعرفه خانگی، ۳.۵درصد تعرفه عمومی، ۱.۱۴درصد تعرفه صنعتی ، زیر یک درصد تعرفه کشاورزی و ۴۳درصد سایر مصارف هستند.

آهنین پنجه با اشاره به اینکه ۱۲درصد تولید برق استان از نیروگاه های خورشیدی است، عنوان داشت: پیک بار در سال ۸۹ حدود ۵۰۳ مگاوات بود که در سال ۹۸ به ۸۲۷ مگاوات رسیده است ؛ هر ساله در مصارف خانگی ۵۰۰کیلو وات افزایش رخ داده است.

وی افزود: از مهر ماه جاری به دلیل رعایت اقتصاد مقاومتی و گرانی کاغذ دیگر قبض کاغذی چاپ نخواهد شد و رقم میزان مصرف بصورت پیامکی به مشترک اعلام خواهد و مشترکین می توانند از طریق سایت ریز مصرف را مشاهده کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به اینکه قیمت نصب پنل خورشیدی همچنان با قیمت سال قبل محاسبه می شود، خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۵۱ تن سیم مسی از اداره برق به سرقت رفته است.

وی عنوان داشت: در صورتی که برای مشترکین از سوی اداره برق مشکلی مانند سوختگی لوازم الکترونیکی پیش بیایید اداره برق موظف به پرداخت است.