تولیدی » سرمقاله » یادداشت و سرمقاله
کد خبر : 218506
چهارشنبه - 11 بهمن 1396 - 10:57

رژیم صهیونیستی آرام و قرار ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رأی الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت قوانین بازی از چند جهت، به نفع محور مقاومت در حال تغییر است و این روزها مهم‌ترین نگرانی تل‌آویو، قدرت فزاینده حزب‌الله و تقویت روابط نظامی آن با حماس است. هماهنگی و همکاری بین حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت اسلامی در فلسطین (حماس و […]

رژیم صهیونیستی  آرام و قرار ندارد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، رأی الیوم در سرمقاله امروز خود نوشت قوانین بازی از چند جهت، به نفع محور مقاومت در حال تغییر است و این روزها مهم‌ترین نگرانی تل‌آویو، قدرت فزاینده حزب‌الله و تقویت روابط نظامی آن با حماس است. هماهنگی و همکاری بین حزب‌الله و جنبش‌های مقاومت اسلامی در فلسطین (حماس و جهاد اسلامی) چیز جدیدی نیست؛ بنابراین اسرائیل آرام و قرار ندارد.
شواهد نشان می‌دهد هماهنگی نظامی و تبادل اطلاعاتی بین حماس و رهبران حزب‌الله لبنان این روزها به اوج خود رسیده است. از زمانی که نیروهای مقاومت فلسطین در سال ۱۹۸۲ جنوب لبنان را ترک کردند، هیچ حمله‌ای از این منطقه علیه رژیم اشغالگر نداشته‌اند و مسئولیت حمله به اسرائیل را حزب‌الله به عهده گرفت. شاید یکی از دلایل ناآرامی اسرائیل، ترس آن از حزب‌الله و سلاح‌های پیشرفته حزب‌الله است. باید گفت اخبار موجود حاکی از این است که زرادخانه حزب‌الله نه فقط مجهز به موشک‌هایی است که از قابلیت تخریبی زیادی برخوردارند، بلکه قایق‌هایی جنگی نیز در اختیار دارد که با رادار نمی‌توان آنها را ردگیری کرد؛ همچنین کشتی‌ها و زیردریایی‌هایی دارد که در پایگاه‌های حزب‌الله در لبنان ساخته می‌شود و قابلیت حمله به منابع گاز اسرائیل را در مدیترانه دارند.
با توجه به بعد نظامی حزب‌الله و پیوند نزدیک آن با حماس، رژیم‌صهیونیستی خطر بیشتری را احساس می‌کند. علاوه بر ترس نظامی رژیم صهیونیستی از حزب‌الله و نزدیکی آن به حماس، ترس از نفوذ و تأثیرگذاری رهبرانی مانند سید حسن نصرالله دارد؛ اما رژیم صهیونیستی سعی کرده است با تهدیدات پوچ و توخالی وضعیت خود را در عالم کلام تثبیت کند؛ اما درواقع چیزی برای گفتن ندارد. اسرائیل می‌داند در صورتی که به مرزهای سوریه نزدیک شود، آتش حزب‌الله برافروخته می‌شود و حیثیت ظاهری و خودساخته رژیم صهیونیستی فروخواهد ریخت. برای نابودی اسرائیل، نزدیکی حماس و حزب‌الله می‌تواند بسیار مؤثر باشد.