فولادشهر » ویژه
کد خبر : 960037
دوشنبه - 9 تیر 1399 - 00:51
دیدار بخشدار فولادشهر با رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان

رویکرد امیدبخش مهدی عبایی با هدف توسعه گردشگری در بخش فولادشهر

بخشدار فولادشهر ضمن تبیین پتانسیل ها و ویژگی های موجود در بخش فولادشهر خواستار توجه جدی جهت توسعه صنعت گردشگری در این بخش شد.

رویکرد امیدبخش مهدی عبایی با هدف  توسعه گردشگری در بخش فولادشهر

دیدار بخشدار فولادشهر با رئیس اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان جهت توسعه تورهای گردشگری سلامت در فولادشهر

به گزارش پایگاه خبری ربیع ، یک شنبه مورخ ۸ تیر ۹۹ ، جلسه هماهنگی راه اندازی تورهای گردشگری سلامت شهرستان لنجان به ریاست فریدون اله یاری رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان ، با حضور مهدی عبایی بخشدار فولادشهر ، رئیس اداره میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی شهرستان لنجان و رئیس بیمارستان شهید مطهری ، در محل اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار شد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان عنوان کرد:

طی ۴ سال گذشته توسعه گردشگری سلامت در اصفهان از روند مطلوبی برخوردار بوده به نحوی که همکاران ما در حوزه گردشگری همواره پیشنهادات داخلی و خارجی متعددی در این زمینه دریافت می کنند.
وی افزود: مواجهه مناسب سیستم بهداشت و درمان کشور با بیماری کرونا، نشان دهنده توانمندی نظام بهداشت و درمان کشور است، از این رو طی ۳ ماه گذشته، با پیشنهادات متعددی به منظور توسعه گردشگری سلامت در استان و به ویژه از طرف کشورهای عراق و عمان دریافت کرده ایم.

اله یاری اذعان کرد: تا کنون روند گسترش گردشگری سلامت منحصر به شهر اصفهان بوده، با توجه به وجود توان بالقوه فراوان بهداشتی در شهرهایی نظیر لنجان، آماده توسعه گردشگری سلامت هستیم.

وی تصریح کرد: شهرستان لنجان که در امتداد رودخانه زاینده رود و در محور جنوب غرب اصفهان واقع شده با بیش از ۸۰۰ نفر کادر درمانی و وجود چندین بیمارستان مجهز که در شهرهای لنجان به ویژه در فولادشهر مستقر است از ظرفیت مناسبی در این خصوص برخوردار است.

اله یاری تصریح کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توقف فعالیت بسیاری از تاسیسات گردشگری به ویژه دفاتر خدمات مسافرتی، فرصت مناسبی است تا با برنامه ریزی دقیق و با خلاقیت و نوآوری در این حوزه ها اشتغال زایی کنیم.

در این جلسه بخشدار فولادشهر ضمن تبیین پتانسیل ها و ویژگی های موجود در بخش فولادشهر خواستار توجه جدی جهت توسعه صنعت گردشگری در این بخش شد.

عبایی عنوان کرد: بیمارستان شهید مطهری و مجموعه اقامتی جنب آن واجد شرایط معرفی بعنوان مجموعه گردشگری سلامت می باشد و از اداره میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان خواستار راهنمایی و مساعدت جهت تحقق این امر شد.

وی همچنین به جایگاه خاص موزه کتب و نسخ خطی پبده فولادشهر اشاره داشت و خاطر نشان کرد: به زودی با حمایت شرکت عمران و شهرداری فولادشهر شاهد آغاز عملیات اجرایی ساخت مکان جدید این موزه هستیم.

رئیس بیمارستان شهید مطهری فولادشهر نیز در این جلسه گفت: سیاست های توسعه ای بیمارستان مطهری، مبتنی بر گردشگری سلامت و جذب توریست های خارجی و داخلی در حوزه درمان می باشد.