استانها » تولیدی » خبر پوششی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 632661
دوشنبه - 15 بهمن 1397 - 14:39
با حضور آیت الله اعرافی:

رونمایی از پوستر کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم

پوستر تهیه شده برای دومین کنگره بین المللی بزرگداشت ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم با حضور مدیر حوزه های علمیه در جمع خبرنگاران رونمایی شد.

رونمایی از پوستر کنگره بین المللی بزرگداشت شهدای روحانی مدافع حرم

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیت الله اعرافی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: دومین کنگره بین المللی ۱۴۰ شهید روحانی مدافع حرم روز پنجشنبه دوم اسفند ماه با سخنرانی آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید در جامعه الزهرا(س) قم برگزار می شود.

وی با اشاره به برگزاری این مراسم افزود:این کنگره با حضور میهمانان خارجی، اجرای بخش های مختلفی همچون پخش مستند و رونمایی از کتاب مرتبط با زندگانی شهدای روحانی مدافع حرم، در نظر گرفته شده است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد:نخستین کنگره شهدای روحانی مدافع حرم در سال ۹۵ با مشارکت نهادهای حوزوی همچون مدیریت حوزه های علمیه، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، جامعه المصطفی العالمیه و مرکز خدمات حوزه علمیه برگزار شد.

آیت الله اعرافی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی درطول ۴۰ سال گذشته افزود: گفتمان مقاومت در برابر استکبار یکی تجلیات انقلاب اسلامی است که دشمنان با وجود هزینه های فراوان نتوانستند در برابر آن ایستادگی کنند.

وی با اشاره به حضور روحانیت در صحنه انقلاب گفت: روحانیت و حوزه های علمیه به عنوان یک نهاد انقلابی در کنار پاسخگویی به نیازهای دینی و اعتقادی روز جامعه و نظام اسلامی، همواره در کنار مردم می باشد که یکی از نمادهای آن حضور در صحنه های مختلف همچون دوران پیروزی انقلاب، جنگ تحمیلی و جبهه های مقاومت است.

مدیر حوزه های علمیه بیان کرد: روحانیت درجریان دفاع از حریم ولایت در جبهه های مقاومت نیز حضوری فعال داشت و علاوه بر اقدامات فرهنگی و مذهبی در عرصه های عملیاتی و جهادی هم پیشگام بود و در این راه ۱۴۰ شهید تقدیم اسلام کرد.