استانها » تولیدی » حسین بابامحمدی » خبر پوششی » سمنان
کد خبر : 876335
پنجشنبه - 16 آبان 1398 - 11:25
سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان خبر داد:

رونمایی از سامانه جامع گردشگری شهری سمنان

سامانه جامع گردشگری شهری سمنان بزودی رونمایی می شود.

رونمایی از سامانه جامع گردشگری شهری سمنان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، وحید پرویزی گفت: دست یابی به توسعه پایدار در گرو توجه به ارکان اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و زیست محیطی در یک جامعه است و گردشگری به عنوان فعالیتی اثرگذار بر تمامی ارکان توسعه بیش از گذشته نیازمند توجه و تکمیل زیر ساخت است. این مورد یکی از اصلی ترین دغدغه‌های شهرداری سمنان در این دوره مدیریتی بوده است.

پرویزی افزود: صنعت توریسم می‌تواند به یکی است پایدارترین منابع درآمدی برای شهرها و شهرداری‌ها تبدیل شود که ایجاد زیرساخت‌های لازم در این زمینه یک نیاز اساسی است.

سرپرست سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های الکترونیک در این حوزه مورد توجه بسیاری از گردشگران و شهروندان قرار دارد خاطرنشان کرد: با توجه به عبور سالانه بیش از ۲۰ میلیون مسافر از شهر سمنان و وجود جاذبه‌های متنوع گردشگری در سمنان و همچنین لزوم بهره‌گیری از ظرفیت فضای مجازی در معرفی شهر سمنان، این سامانه توسط کارشناسان خبره سازمان فاوا شهرداری سمنان تهیه شده و در پایگاه اطلاع رسانی شهرداری سمنان به آدرس Semnan.ir بارگزاری شده است.

پرویزی خاطرنشان کرد: ارائه خدمات به گردشگران از جمله مسیر مراکز تفریحی و گردشگری، استفاده از نقشه برای ستادهای اسکان، نمایشگاه و فروشگاه‌های صنایع دستی، دسترسی گردشگران به اطلاعات اماکن تاریخی، جاذبه‌های طبیعی و گردشگری و همچنین سایر نیازهای ضروری مانند داروخانه، رستوران‌ها و غیره و سفرهای پیشنهادی به مسافران از موارد کاربرد این سامانه خواهد بود.