به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از البرز، عزیزالله شهبازی، استاندار البرز امروز در دیدار با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور که با حضور نمایندگان مردم البرز در مجلس شورای اسلامی و رئیس سازمان برنامه و بودجه البرز صورت گرفت، با اشاره به مصوبات سفر رئیس جمهور به این استان گفت: اکنون ۷۰ درصد اعتبارات مصوبات سفر جذب شده است.

استاندار البرز با بیان اینکه پروژه هایی در سفر رئیس جمهور به البرز تعریف شده که بهره برداری از آن ها نیازمند اعتبارات ویژه است، اظهار کرد: بودجه به برخی از پروژه های ملی و استانی از محل اعتبارات ویژه سفر رئیس جمهور اختصاص یافته و توجه به سایر پروژه ها نیز ضروری است.

وی با اشاره به اینکه استان البرز بیشترین درآمد خود را از محل اعتبارات توسعه متوازن دارد، بیان کرد: از ابتدای استان شدن البرز اعتبارات لازم جهت ارتقای زیرساخت ها طبق قوانین و مقررات اختصاص نیافته و بستر مناسبی برای رشد سه درصدی جمعیت در البرز فراهم نیست.

شهبازی اظهار کرد: توسعه متوازن کشور مستلزم همکاری و تعامل تمام استان ها است و باید بسترهای لازم جهت ایجاد اشتغال نیز فراهم شود؛ رونق تولید و اشتغال در البرز علت مهاجرت بالا به این استان است که این موضوع تناسبی با شرایط البرز از نظر زیرساخت های مهم مانند بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و ورزش ندارد.

استاندار البرز کمربند شمالی کرج را مکمل ادامه آزاد راه همت دانست و بیان کرد: اعتبار ملی ۵۰۰ میلیارد تومانی برای تکمیل کمربند شمالی جذب شده اما تسریع در روند تخصیص این اعتبار برای پل های بی ۱ و بی ۲ مورد انتظار است؛ پروژه همت نیز تا تیرماه آماده بهره برداری می شود اما تحقق این موضوع نیازمند توجه سازمان برنامه و بودجه کشور است.

وی روند تقسیم و بهره برداری از اعتبارات تبصره ۱۸ را کند ارزیابی کرد و گفت: سهم البرز از این اعتبارات یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است؛ اعتبارات اکنون در وزارتخانه ها است که اگر در اختیار استانداران باشد پروژه ها با سرعت بیشتری بهره برداری می شوند.

شهبازی با بیان اینکه البرز در حوزه مالیاتی مطلوب عمل کرده است، گفت: از مسؤولان ملی انتظار می رود استان البرز را جهت فراهم کردن شرایطی برای پذیرایی از مهاجران حمایت کنند زیرا با توجه به رونق و تولید و اشتغال در این استان نمی توان از مهاجرت جلوگیری کرد.

انتهای پیام/د/۱۱۰۲/س/۱