استانها » اصفهان » پروانه شریفی » پیشخوان » دولت و مجلس » سیاسی » گزارش-مصاحبه
کد خبر : 696644
یکشنبه - 11 فروردین 1398 - 08:07
رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در گفتگو با پایگاه خبری ربیع:

رونق تولید باعث می شود اقتصاد در کشور رونق پیدا کند

موسوی لارگانی گفت: رونق تولید باعث می شود اقتصاد در کشور رونق پیدا کند و همین‌طور باعث می شود اشتغال که در این سال ها که با مشکل روبرو شده است حل شود.

رونق تولید باعث می شود اقتصاد در کشور رونق پیدا کند

حجت الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری ربیع، با اشاراه به نامگذاری سال جدید، گفت: رونق تولید باعث می شود اقتصاد در کشور رونق پیدا کند و همین‌طور باعث می شود اشتغال که در این سال ها که با مشکل روبرو شده است حل شود.

وی ادامه داد: تعدادی از جوانان ما با تحصیلات عالیه نتوانستند کار پیدا کنند و بعضاً حتی آن هایی که مشغول کار بودند به دلیل واردات بی رویه و عدم حمایت برخی از مسئولان از تولید داخل و کالای ایرانی، بیکار شدند.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: در استان اصفهان در سال ۹۷، ۲۸ هزار نفر بیکار شدند و اگر به این آمار، آمار استان های دیگر هم به اضافه شود تعداد قابل توجهی است که به جای اینکه مشغول به کار شوند بیکار شدند؛ در حالی که رونق اقتصادی باعث می شود اشتغال در کشور ما افزایش پیدا کند.

وی گفت: همان‌طور که در پیام نوروزی مقام معظم رهبری اشاره فرمودند؛ از طرفی رونق تولید باعث افزایش ارزش پول ملی ما می شود، به این معنی که اگر تولید رونق پیدا کرد ما جدای از مصرف داخل، می توانیم صادرات غیر نفتی را توسعه بدهیم و با توسعه صادرات غیرنفتی و ارزی که می‌توانیم در قبال این صادرات وارد کشور کنیم، با پشتوانه ای که پول ملی ما پیدا می کند باعث ارزش پول ملی ما می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس معتقد بود: اگر مسئولان به شعار سال عمل کنند و برای رونق تولید مایه بگذارند و از طرفی بانک‌های ما برای رونق پیدا کردن تولید و سرمایه در گردش که تولیدکنندگان نیاز دارند بدون بروکراسی های اداری که وجود دارد این سرمایه را در اختیار آن ها قرار دهند، قطعاً رونق تولید عملیاتی و اجرایی خواهد شد.

موسوی لارگانی تاکید کرد: بانک ها در سال ۹۸ مصوبه مجلس شورای اسلامی که آن‌ها را موظف کرده در مدت سه سال بنگاه داری را کنار بگذارند را عملیاتی کنند و به جای بنگاه داری به رسالت بانکداری خود عمل کنند.