استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 758015
پنجشنبه - 13 تیر 1398 - 21:33

رونق بازار معامله مسکن در بجنورد کاهش‌یافته است

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بجنورد از افزایش بی‌رویه قیمت منازل مرکز خراسان شمالی خبر داد و گفت: بازار معامله مسکن نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

رونق بازار معامله مسکن در بجنورد کاهش‌یافته است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، جلیل محمدزاده اظهار کرد: در مقطعی از مرکز شهر بحث تمرکززدایی را داشتیم زیرا باعث شده بود قیمت‌های مرکز شهر افزوده شود و با توجه به درآمد کم اکثر مردم بجنورد، باعث فشار آمدن به قشر پایین جامعه شده است.

وی در ادامه افزود: قیمت اجاره بیش از ۵۰ درصد افزایش‌یافته است؛ تعداد معاملات اجاره کاهش پیدا نکرده است اما در موضوع خریدوفروش با تغییرات نرخ ارز به علت افزایش قیمت‌ها معاملات کاهش داشته است. لذا رونق این بازار در سال ۹۸ کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بجنورد خاطرنشان کرد: قیمت مسکن به ثبات رسیده است و انتظار کاهش قیمت در طول ۲ یا ۳ ماه آینده نیز وجود دارد اما این به شرطی است که تغییرات جدیدی در نرخ ارز رخ ندهد.

وی در ادامه به ارائه آمار پرداخت و افزود: تعداد مشاوران املاک دارای پروانه کسب ۷۴۶ مورد است که ۵۷ مورد دیگر در دست اقدام است. استان خراسان شمالی تنها استانی است که حتی یک مورد مشاور دارای پروانه کسب بدون آموزش نداریم و همگی پس از شرکت در دوره‌های ۲۴ ساعته، ۴۰ ساعته و ۸۰ ساعته پروانه تعلق می‌گیرد که باعث کاهش جرائم شده است.

محمدزاده از تشکیل کمیسیون رسیدگی به شکایات در اتحادیه مشاورین املاک خبر داد و افزود: از سال ۹۵ این کمیسیون تشکیل‌شده است. ۴۵ فقره شکایت به اتحادیه ارسال‌شده که ۳۵ مورد آن حل و ۱۰ عدد دیگر به مراجع قضایی ارسال‌شده است.

وی به روی آوردن تحصیل‌کرده‌ها به این شغل اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون در آخرین دوره آموزش مشاورین املاک از ۵۰ نفر، یک نفر دکتری و ۳۰ نفر کارشناسی ارشد دارند که نشان از ارتقا این حرفه دارد.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک بجنورد در انتها با اشاره به طرح صاحب‌خانه خوب گفت: قیمت‌ها همواره صعودی است مگر این‌که بخواهیم خودمان به هم رحم کنیم. صاحب‌خانه وجدان را در نظر بگیرند و نخواهند نیاز مالی خود را از این طریق تأمین کنند زیرا تا زمانی که این روش در پیش‌گرفته باشد مشکلات مسکن حل نمی‌شود.

انتهای پیام/