استانها » البرز
کد خبر : 684302
چهارشنبه - 21 فروردین 1398 - 17:57
شهردار کرج:

روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی داشته های فرهنگی این شهر است

شهردار کرج از افزایش جمعیت و پیشرفت شهر کرج خبر داد و گفت: شهر کرج طی چهار دهه گذشته با رشدی دو برابر بیش از رشد جمعیت کشور مواجه شده است.

روز فرهنگی کرج فرصتی برای معرفی داشته های فرهنگی این شهر است

 به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، علی اصغر کمالی زاده شهردار کرج در اولین همایش روز فرهنگی کرج که صبح امروز با حضور مسئولین، هنرمندان و اصحاب رسانه در باغ لاله ها برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه گفت: شهر کرج در طی چهار دهه گذشته با رشد ۲ برابری بیش از رشد جمعیت کشور مواجه است و همچنان شاهد افزایش جمعیت و توسعه شهر هستیم.

شهردار کرج با بیان این مطلب که امروزه میزبان اقوام مختلفی در سطح شهر کرج هستیم، بیان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری، از کرج به عنوان ایران کوچک یاد می شود از این رو شاهد حضور و تلاش قومیت های مختلف برای رشد شهر کرج هستیم.

شهردار کرج اظهار داشت: معرفی شهر کرج به شهروندان امری ضروری است و روز فرهنگی کرج، فرصت مناسبی برای ارائه داشته ها و رویدادهای فرهنگی شهر به هموطنان و شهروندان است؛ برندینگ شهری به تعبیر علما به معمای خوش آوازگی است و رویدادهای فرهنگی مهم ترین شاخصه در این حوزه هستند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره لاله ها که هرساله برگزار می شود، امسال نیز به همت شورای اسلامی شهر کرج و با هماهنگی شورای عالی استان و با همکاری وزارت ارشاد در باغ لاله های پارک چمران کرج برگزار شد.

شهردار کرج اظهار داشت: پس از بررسی های انجام شده، ۲۱ فروردین ماه به دلیل تقارن با جشنواره لاله ها به عنوان روز فرهنگی کرج انتخاب شد؛ لاله نشان دهنده ایثار، شهادت، صلح و دوستی و نیز یادآور تلاش ها و ایثارهای پنج هزار و ۲۵۰ شهید است که جانشان را برای تامین امنیت شهر فدا کردند.

شهردار کرج مطرح کرد: شهر کرج در حال طی کردن مسیر پیشرفت است، در هیمن رابطه گام های خوبی در خصوص انجام پروژه های عمرانی برداشته شده و اقدامات بزرگی نیز به همت شورای اسلامی شهر کرج در حال انجام است.

کمالی زاده افزود: امید است بتوانیم با برگزاری مناسب برنامه های روز فرهنگی کرج، گوشه ای از توانمندی های فرهنگی شهر را ارائه دهیم؛ همچنین در پایان از اهالی فرهنگ و هنر که نقش موثری را در برگزاری برنامه های فرهنگی شهر ایفا می کنند، کمال تشکر را دارم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۵/س/۲