پیشخوان » تولیدی » دامون رشیدزاده » فوتبال و فوتسال » گزارش » گزارش-مصاحبه » ورزشی
کد خبر : 738241
چهارشنبه - 22 خرداد 1398 - 16:30
نگاهی به آخرین اخبار نقل و انتقالات فوتبال

روزهای طوفانی لیگ برتر

بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پر تلاطمی را سپری می‌کند. تمامی تیم‌های حاضر در لیگ برتر با تمام توان در حال رایزنی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود هستند و البته بازیکنان زیادی هم در سودای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در حال ترک فوتبال ایران هستند.

روزهای طوفانی لیگ برتر

به گزارش پایگاه خبری ربیع، بازار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال ایران روزهای پر تلاطمی را سپری می‌کند. تمامی تیم‌های حاضر در لیگ برتر با تمام توان در حال رایزنی برای جذب بازیکنان مورد نظر خود هستند و البته بازیکنان زیادی هم در سودای رسیدن به موفقیت‌های بیشتر در حال ترک فوتبال ایران هستند.

در این گزارش نگاهی خواهیم داشت به آخرین اخبار نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال.

ذوب آهن

به نظر می‌رسد که جذب یک گلر شاخص و هم‌چنین چند بازیکن خارجی به اولویت اصلی ذوب‌آهن در فصل نقل و انتقالات تبدیل شده است. پس از تمدید علیرضا منصوریان با ذوب‌آهن اولویت این تیم تمدید با تمام ستاره‌های ترکیب بود. اما با شروع نقل و انتقالات همه چیز بر خلاف میل کادر فنی پیش رفت. رشید مظاهری قراردادی چهار ساله با تراکتورسازی منعقد کرد و محمدرضا حسینی که پیش از این شایعاتی در خصوص رفتنش به سپاهان وجود داشت، با به تن کردن پیراهن این تیم به صورت رسمی شاگرد امیر قلعه نویی در لیگ نوزدهم شد. تا به اینجا مظاهری و حسینی جزو خروجی قطعی ذوب‌آهن قرار گرفته‌اند. از طرفی باز هم خطر جدایی بازیکن تاثیرگذار از جمع سبزپوشان وجود دارد به همین دلیل استراتژی کادر فنی و هم‌چنین مدیریت باشگاه به طور کامل برای حضور در بازار تابستانی عوض شده و باید منتظر خبرهای داغ از ذوبی‌ها باشیم. ذوبی‌ها به احتمال فراوان در این فصل یک دروازبان و یک مدافع را جذب خواهند کرد.

سپاهان

سپاهان بعد چند خرید طوفانی از لیگ برتر و لیگ دسته یک، حالا یکی از بازیکنان مهم خود را از دست خواهد داد. سیاوش یزدانی مدافع فصل گذشته سپاهان در پی عدم توافق برای تمدید قرارداد از طلایی پوشان اصفهانی جدا خواهد شد. سیاوش یزدانی که فصل پیش با ارائه نمایش‌های خوب به یکی از بهترین مدافعان لیگ برتر تبدیل شد پیشنهاد سپاهان را برای تمدید قرارداد نپذیرفته و این باشگاه قصد دارد به سرعت با استخدام یه مدافع طراز اول جای خالی او را پرکند. یزدانی که صحبت‌هایی در مورد حضورش در استقلال شنیده می‌شود اولویت خود را به حضور در فوتبال اروپا گذاشته است. گفتنی است محمدحسین کنعانی زادگان در صورت جدایی قطعی سیاوش یزدانی از سپاهان یکی از هدف‌های جدی این تیم در پنجره تابستانی خواهد بود.

پارس جنوبی جم

مسعود پورمحمد دروازه‌بان فصل گذشته آلومینیوم اراک که سابقه بازی در تیم‌های پیکان تهران، ملوان انزلی و نفت مسجدسلیمان را هم در کارنامه دارد بعد از توافق با بهرام رضاییان مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی قراردادی دو ساله را به امضا رساند و بار دیگر شاگرد فراز کمالوند شد. پورمحمد سال گذشته در رقابت‌های لیگ دسته اول در ۲۳ بازی برای آلومینیوم اراک به میدان رفت که در ۱۵ مسابقه موفق شد دروازه‌اش را بسته نگه دارد و از این حیث رکورددار کلین شیت در دسته یک محسوب می‌شود. او همچنین سال گذشته ۳ بار موفق به مهار پنالتی شده است. پورمحمد بعد از ایمان باصفا و محمود شفیعی سومین بازیکنی است که از لیگ دسته اول به پارس جنوبی می‌پیوند.

پرسپولیس

برانکو ایوانکوویچ سرمربی تیم پرسپولیس فهرست ۵ نفره ای را به صورت شفاهی در جلسه آخر به مدیران باشگاه پرسپولیس تسلیم کرده است. این فهرست ۵ نفره شامل بازیکنانی است که باشگاه پرسپولیس فعلاً موفق به جذب هیچ یک از آن‌ها نشده و جالب این که در دسترس ترین آن‌ها، محمد بلبلی نیز با استقلال قرارداد رسمی امضا کرده است. فهرست پنج نفره برانکو شامل نفرات ذیل بوده است: محمدرضا حسینی (ذوب آهن)، مهدی طارمی (الغرافه)، محمد بلبلی (سپیدرود)، حسین مهربان (پدیده) و علی نعمتی (پدیده).

همچنین مهدی ترابی هافبک خوش تکنیک تیم پرسپولیس با پیشنهاداتی از خارج کشور روبرو شده و احتمال دارد از پرسپولیس جدا شود.

استقلال

استقلال با بی پولی که در روزهای اخیر گرفتار آن شده است کار سختی برای قطعی کردن قرارداد بازیکنان خود دارد. آیاندا پاتوسی به عنوان یکی از بهترین بازیکنان استقلال در نیم فصل دوم لیگ برتر حدود دو هفته پیش پستی در اینستاگرامش منتشر کرد و از هواداران این تیم خداحافظی کرد. اما علی خطیر در جمع هواداران استقلال مدعی شد که باید ۳۰۰ هزار دلار بابت قطعی کردن قرارداد پاتوسی به باشگاه کیپ تاون آفریقای جنوبی پرداخت کند و اگر باشگاه توان مالی داشته باشد این بازیکن را حفظ خواهد کرد.