مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان:

روزانه ۲۳ متوفی در باغ رضوان دفن می شوند

سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان متکلف به ۴۳ آرامستان در شهر اصفهان است که به غیر از باغ رضوان و اماکن متبرکه، امکان دفن در ۱۸ آرامستان وجود دارد و از این تعداد، ۱۰ آرامستان دارای غسالخانه اختصاصی هستند.

روزانه ۲۳ متوفی در باغ رضوان دفن می شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سیدرضاجعفریانفر، مدیرعامل سازمان آرامستانهای شهرداری اصفهان در نشستی با خبرنگاران، از آرامستان باغ رضوان بعنوان آرامستان مرکزی شهر اصفهان نام برد که به وسعت یک هزارو۳۰۵ هکتار با ۱۷۵ هکتار فضای سبز دارای ۶ فاز می باشد که تاکنون ۲ فاز مورد بهره برداری قرار گرفته  با اصلاح هندسی فاز سوم نیز به بهره برداری می رسد.همچنین ۱۰ هکتار فضای سبز به فاز ۳ اضافه می شود.  وی از قطعات خاص جانبازان، شهدا و آزادگان، قطعه مفاخر و نام آوران که شامل ۴ بلوک هنرمندان، مفاخر، صدیقین، قهرمانان و خبرنگاران می شود، نام برد و افزود: در آینده ای نزدیک (در سال ۹۸)، غسالخانه غرب اصفهان در جهت سهولت دسترسی ساکنان غرب با هماهنگی منطقه ۱۱، راه اندازی می شود.

مدیرعامل آرامستان ها گفت: در سال گذشته و سال جاری طبق نیازسنجی صورت گرفته، خدماتی را با عقد قرارداد با موسسه ای معتبر راه اندازی کرده ایم. از طرفی برای مشکلات ترافیکی، اصلاح هندسی میدان راحیل، افزایش دوربین های مداربسته برای مانیتورینگ کل عرصه با همکاری پلیس راهور واجرای طرح ثامن و عملیات ورودی باغ رضوان از سمت خیابان جی انجام گرفته است. او بیان داشت: طراحی بوستان بهشت مجاور ساختمان تطهیر، احداث سالن های غذاخوری پس از انتخاب سرمایه گذار، برون سپاری خدمات سنگ مزار و قاب عکس، طرح توسعه سالن تطهیر، احداث ایستگاه صلواتی برای مشایعت کنندگان متوفی، بهینه سازی و سازماندهی داخلی سالن انتظار در سال ۹۸ عملیاتی می شود. وی با اشاره به اهمیت کنترل و امنیت آرامستان از نصب سامانه دوربین های ثبت تردد خودرو بصورت انلاین و کنترل کل ترددها خبر داد و در ادامه، از طراحی اپلیکیشنی حاوی همه اطلاعات و قابل نصب بر روی موبایل جهت تسریع در امور و شفاف سازی اطلاعات سخن راند که در مواقع ضروری شهروندان می نوانند از آن استفاده کنند.

جعفریانفر با بیان آنکه روزانه بطور میانگین ۲۳ متوفی در باغ رضوان دفن می شوند، ۵۲ درصد متوفیان را مرد و ۴۲درصد را زنان اعلام کرد. وی از تطهیر ۲ تا ۳ متوفی در محلی دیگر خبر داد که صدور گواهی فوت و دریافت جواز کفن و دفن را نیز انجام می دهند. او یادآور شد: حمل متوفی از مناطق ۱۵ گانه به آرامستان بطور رایگان انجام می شود و اکنون با ۳۶ دستگاه خودرو عقدقرارداد کرده ایم. وی از امکان دفن اتباع بیگانه در ۲ قطعه اختصاصی اتباع بیگانه خبر داد و افزود: درصورت تمایل به  انتقال متوفی، پس از تطهیر و اقدامات لازم، با پلمب تابوت امکان انتقال به خارج فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان آرامستان های شهرداری اصفهان با اشاره به اهدای قبور رایگان به متوفیانی که نیازمند این امر هستند، افزود: مباحث طبقاتی را در آرامستان دامن نمی زنیم و کلیه کارهای این متوفیان بطور رایگان انجام می شود.

جعفریانفر از پیش فروش ۶۱ هزار حفره خبر داد و تاکید کرد: امکان واگذاری به غیر، قانونی نیست و واگذاری توسط سازمان انجام می گیرد.

روابط عمومی سازمان آرامستان ها از آماده سازی فضای باغ رضوان برای غبارروبی و عطرافشانی در روزهای ۲۳ و ۲۴ اسفند خبر داد و افزود: برای آغاز سال نو، تمهیدات لازم برای حضور مردم درنظرگرفته شده است. شهبازی با بیان آنکه بیش از ۱۴۰ هزار متوفی در آرامستان باغ رضوان دفن هستند، گفت: مردم باید با نگاه یک مکان مقدس، متبرک و محل عبرت وارد باغ رضوان شوند.