استانها » البرز
کد خبر : 461990
پنجشنبه - 12 مهر 1397 - 19:24
جانباز 70 درصد، میهمان کرجی:

روایتی از مرگ اشتباهی یک رزمنده/داستان زندگی جانباز و پله‌های ساختمانی که خانه را به زندان تبدیل کرد

داستان پرفراز و نشیب زندگی حسین بخت‌آزاد جانباز ۷۰ درصدی ساکن کرج و نگاهی گذرا به مشکلات این روزهای زندگی میهمان البرزی؛ از مرگ اشتباهی تا پله‌های ساختمانی که خانه را به زندان تبدیل کرده است.

روایتی از مرگ اشتباهی یک رزمنده/داستان زندگی جانباز و پله‌های ساختمانی که خانه را به زندان تبدیل کرد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس استان البرز، حسین بخت‌آزاد جانباز ۷۰ درصد جنگ تحمیلی میهمان استان البرز است که بیش از ۳۲ سال روی تخت اسیر شده است.

این جانباز قطع نخاع و قطع عضو در سن ۱۶ سالگی در حال شناسایی نیروهای عراقی مجروح شد و شدت جراحت به اندازه‌ای بود که سایر زمندگان متصور شدند این رزمنده نوجوان شهید راه‌حق شده است.
در پی این جراحت، رزمندگان، حسین بخت‌آزاد را به معراج شهدا منتقل می کنند و پزشکان پس از گذشت ۱۲ ساعت متوجه علائم‌حیاتی وی می‌شوند و این سرمایه دفاع‌مقدس را به زندگی بر می‌گردانند.
حسین بخت آزاد ساکن کوهدشت لرستان است که در ادامه گزارشی از شرایط زندگی وی مطالعه می‌کنید؛
این جانباز ۷۰ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری فارس در فردیس، گفت: ششمین روز از بهمن ماه سال ۶۵ بود که در عملیات کربلا پنج دچار مجروحیت شدم.
وی افزود: ۱۴ سال داشتم که در این عملیات حضور پیدا کردم و سعی در شناسایی مناطق آلوده به نیروهای عراقی داشتم که مجروح شدم.
این جانباز ۷۰ درصد بیان کرد: ترکش دشمن منجر شد قطع نخاع شوم، البته در این عملیات شیمیایی شدم و در این میان به گفته پزشکان مجبور به قطع پایم شدم.
بخت‌آزاد یادآور شد: چند روز گذشته وزیر بهداشت به دیدن من آمد و از وی درخواست کمک برای رفع مشکلاتم داشتم و قاضی‌زاده هاشمی نیز قول مساعدت داد.
وی بیان کرد: همین که مسئولان به بازدید من می‌آیند برای خوشایند است و حال خوبی را به من می‌دهند اما امیدوارم به قول‌ها و وعده هایشان نیز عمل کنند.
این جانباز ۷۰ درصد در رابطه با سختی‌های زندگی خود، گفت: همه جانبازان مشکل دارند اما نمی‌توان مشکلات را مشترک بشماریم و هر یک به نوعی درگیر ادامه مسیر زندگی هستند.
بخت‌آزاد در ادامه اضافه کرد: قطع نخاع بودن شرایط سختی را می‌طلبد و نیازمند امکانات و تجهیزات مناسب هستیم تا بتوانیم به ادامه زندگی بپردازیم.
وی با اشاره به اینکه نیازمند یک خانه در طبقه همکف هستم، افزود: باید شراط محل زندگی من به شکلی باشد که بتوانم با صندلی چرخ‌دار از درها عبور کنم و با سد پله‌ها مواجه نباشم.
جان سالمی داشتم باز هم برای دفاع از کشور می‌رفتم
جانباز ۷۰ درصد هشت سال دفاع‌مقدس در ادامه با بیان اینکه نمی‌خواهم مشکلاتم را بازگو کنم و از دردسرهای این سال هایم بگویم، گفت: موج انفجار کمرم را گرفت و دیگر نتوانستم بنشینم و در این سال‌ها زخم بستر بسیار مرا اذیت و آزار کرد و سال‌های برای خوب شدنشان انتظار کشیدم.
بخت‌آزاد در ادامه سخنانش از مشکلاتش فاکتور گرفت و یادآور شد: من برای دفاع از کشور به جنگ با عراق رفتم و با اینکه تنها ۱۴ سال داشتم تمام وقت و دغدغه‌ام را صرف مقابله با دشمنان کردم.
وی ادامه داد: در آن سال‌ها ایران تنها بود و دشمن با تمام قوا و کمک ابر قدرت‌ها برای زمین زدن ما و انقلاب آمده بود که البته با کمک جوانان و نوجوانان توانستیم در نهایت به پیروزی که وعده الهی بود دست پیدا کنیم.
این جانباز ۷۰ درصد خاطرنشان کرد: اگر تن سالمی داشتم باز هم برای دفاع از کشور درنگ نمی‌کردم و تمام توانم را به کار می‌گرفتم؛ در این بحران‌ها و جنگ اقتصادی کشور نیز انتظار می‌رود مردم با اتحاد به پیروزی برسد و دشمن، که لحظه‌ای از نقشه کشیدن برای ما غافل نمی‌شود را زمین‌گیر کنند.
دیدارهای فرمالیته مسئولان
وزیر بهداشت و رئیس‌جمهور طی دو مرحله با این جانباز دیدار داشته‌اند که متاسفانه بسیاری از مشکلات وی، همچون نداشتن مسکن مناسب به قوه خود باقی‌مانده است.
البته حسین بخت‌آزاد در این رابطه اظهار امیدواری کرد و گفت: امیدوارم به زودی بتوانم با تأمین یک خانه متناسب با شرایط جسمی‌ و مشکلاتم راحت‌تر کنار بیایم.
انتهای پیام/۳۳۹۳