اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 591780
یکشنبه - 9 دی 1397 - 08:57
پیرو ابلاغ سازمان شهرداریها؛

رهبری شهرهای دوستدار کودک بر عهده معاونت های شهرسازی است

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان گفت: پیرو ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک، معاونت‌های شهرسازی رهبری شهرهای دوستدار کودک را در شهرداری‌ها بر عهده گرفتند.

رهبری شهرهای دوستدار کودک بر عهده معاونت های شهرسازی است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ما اظهارکرد: پیرو ابلاغ دستورالعمل شهرهای دوستدار کودک از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، “گروه شهر دوستدار کودک” ذیل معاون شهرسازی و معماری در شهرداری‌های سراسر کشور عهده دار ارتقاء کیفی زندگی کودکان در شهرها شدند.

وی افزود: معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان به عنوان سازمان پیشرو در کشور در رایزنی با سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و یونیسف طی جلسات متعدد کارشناسی در تهران و اصفهان، برای کلانشهرها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت، واحد سازمانی ” گروه ” و برای شهرداری‌های زیر ۲۰۰ هزار نفر جمعیت واحد سازمانی” امور” را پیشنهاد کرد که پس از موافقت وزارت کشور دستورالعمل آن توسط شهرداری اصفهان و سازمان شهرداری‌ها و دهیاریهای کشور تدوین و ابتدای آذرماه برای اجرا در سراسر کشور ابلاغ شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان تصریح کرد: پیش از این، مرکز شهر دوستدار کودک به طور آزمایشی در شهرداری اصفهان و تهران طی سال‌های اخیر ایجاد شده بود و پس از تشخیص ضرورت موضوع در وزارت کشور اکنون جز چارت رسمی معاونت های شهرسازی شهرها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه گروه شهر دوستدار کودک وظیفه برنامه‌ریزی، نظارت و ارزیابی، حمایت از مراکز دوستدار کودک و آموزش‌های مرتبط را در شهرداری‌ها بر عهده دارد، تاکید کرد: دو واحد اصلی گروه شهر دوستدار کودک “واحد توسعه زیرساخت‌ها” و “واحد توسعه انسانی و اجتماعی” و دارای چند دبیرخانه است.