اخبار نهادها و سازمان‎ها » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1035185
چهارشنبه - 13 دی 1402 - 14:23
در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ربیع عنوان شد:

رمپ خیابان امام خمینی یک طرح پدافندغیرعامل است /اجرای رینگ چهارم از خیابان استقلال تا بلوار معلم در دستور کارشهرداری نیست

اجرای رینگ چهارم از خیابان استقلال تا حد فاصل بلوار معلم با توجه به بودجه محدود این طرح امسال ،سال آینده و حتی سال بعد هم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار ندارد.

رمپ خیابان امام خمینی یک طرح پدافندغیرعامل است /اجرای رینگ چهارم از خیابان استقلال تا بلوار معلم در دستور کارشهرداری  نیست

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع، اجرای رینگ چهارم از خیابان استقلال تا حد فاصل بلوار معلم  با توجه به بودجه  محدود این طرح امسال ،سال آینده و حتی سال بعد هم در دستور کار مدیریت شهری  اصفهان قرار ندارد.

حلقه حفاظتی چهارم ترافیکی اصفهان از سال ۱۳۹۲- ۱۳۹۳ مصوبه شورای برنامه ریزی استان را دریافت کرد و همان زمان پیوست محیط زیستی این پروژه انجام شد، این طرح با ۷۸ کیلومتر طول و ۷۵ متر عرض از پروژه‌های کلان و شاخص اصفهان به شمار میرود که نقش مهمی در کاهش آلودگی هوا، روان‌سازی ترافیکی و کاهش زمان سفرهای درون‌شهری دارد، اما این طرح از سال ۹۷ که به صورت رسمی عملیات اجرای آن آغاز شد به دلیل حجم زیادی از آزاد سازی ها که باید در آن انجام شود و همچنین بخشی زیادی از آن در محدوده شهری اصفهان نیست و باید دیگر شهرداری های استان در این زمینه وارد عمل شوند همچنان روند رو به کندی را در مرحله اجرا طی کرده است .

درهمین پیوند معاون عمرانی شهردار اصفهان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ربیع درباره احداث رمپ خیابان امام خمینی که چند ماهی است آغاز شده ولی پیشرفت فیزیکی خاصی نداشته است گفت: آغاز اصلاح مسیر زیر پل امام خمینی سال ها در برنامه  شهرداری برای اجرا بوده و نیاز به تغییراتی در طراحی داشت که در طی این سال ها اجرایی نشده بود اما با تصمیم معاونت عمران برای احداث یک رمپ درخیابان امام خمینی که بتواند یک مسیر  ترافیکی در زیر پل ایجاد شود این طرح اجرایی شد و به همین جهت مسیر ترافیکی خاکبرداری، بتن ریزی شد تا در دو طرف خیابان پیاده راه خوبی انجام شود .

اصغر کشاورز راد، توضیح داد:ایجاد رمپ خیابان امام خمینی چندین سال دربودجه بود ولی عملیاتی نشده است لذا به جهت اینکه در کند روی پایین این خیابان حجم زیادی از تاسیسات شامل ۲ خط لوله گاز اصلی،لوله فاضلاب ، فیبر نوری،خطوط برق فشار قوی و ضعیف و غیره قرارداشت، اگر می خواستیم کار اجرایی حساب شده  انجام دهیم زمان بربود؛ لذا ما برای ایجاد این رمپ از کارشناسان تمامی ارگان ها از جمله آبفا، برق، گاز و غیره خواستیم که برای ما موقعیت دقیق عبور لوله ها و شبکه ها را مشخص نمایند تا ما در این مسیرها وارد نشویم ؛ اما پس از چندین بار که این مسیرها مشخص شد اما ما باز هم به تاسیسات دیگری برخورد کردیم که کار را مشگل کرد . البته ما در این زمینه اول وارد کار شدیم و اکنون در حال آزاد سازی مسیر ها هستیم .

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتباربرای احداث رمپ خیابان امام خمینی

وی با اشاره به اینکه احداث رمپ در خیابان امام خمینی به عنوان یک طرح پدافند غیرعامل برای این خیابان محسوب می شود افزود: در طراحی این گونه لحاظ شد که همزمان با اجرای طرح آزاد سازی ها انجام شود و طراحی ۳ مرحله ای برای آن تعریف شد .

وی با اشاره  به اینکه برای اجرای این طرح ۵۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است ادامه داد: درابتدای کار این پروژه شرکت های تاسیساتی بارها آمدنند و جای تاسیسات در خیابان آمام خمینی (ره)را به ما نشان دادنند و ما توانستیم مسیر زیر پل را تمام کنیم.طبق نظر اداره کل طراحی ها ی شهرداری اکنون ترافیک به زیر  پل خواهد رفت و بزودی عملیات اجرایی رمپ انجام خواهد شد.

اجرای رینگ چهارم  اصفهان به بودجه زیادی نیاز دارد

کشاورز راد، درباره  اجرای رینگ چهارم در محدوده بلوار معلم تا میدان استقلال که چرا هنوز اجرایی نشده است به ربیع پاسخ داد:شهرداری دغدغه اجرای رینگ چهارم اصفهان را دارد ولی این طرح به اعتبار سنگینی نیاز دارد که مدیریت شهری اصفهان برای آن امسال ۷۰۰ میلیارد تومان در بودجه پیش بینی کرد اما در اصلاح بودجه این مبلغ  به ۱۰۰۰ میلیارد تومان رسید .

معاون عمران شهری شهرداری اصفهان، با اشاره به اینکه بودجه ما محدود است و اولویت بندی ما این است که به صورت سیکل ترکیبی کار راانجام دهیم  افزود: باید به این نکته اشاره کنم که اجرای حلقه حفاظتی چهارم ترافیکی اصفهان  از خیابان استقلال تا حد فاصل بلوار معلم  با توجه به بودجه  محدود این طرح امسال ،سال آینده و حتی سال بعد هم در دستور کار مدیریت شهری اصفهان قرار ندارد و فعلا بحث اجرای این طرح مد نظر نیست.

رینگ چهارم اصفهان دارای مصوبه شورای برنامه‌ریزی است و کسی نمی تواند برای آن  مانع تراشی کند

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار کیمیای وطن مبنی بر هزینه بالای آزاد سازی زمین های کشاورزی و مسائلی که در این مسیر وجود دارد و قطعا این طرح در طی سال های بعد هزینه های بیشتری را به شهر تحمیل خواهد کرد گفت: رینگ چهارم ترافیکی کلانشهر اصفهان مصوبه شورای برنامه‌ریزی استان را دارد و پیوست محیط‌زیستی آن در حال تایید نهایی در سازمان محیط‌زیست کشور است به مین جهت هیچ نهادی نمی تواند برای این طرح مشکل تراشی کند و ما برای اجرای طرح رینگ چهارم  در محدوده میدان استقلال تا بلوار معلم با مشکلی روبه رو نخواهیم بود.

کشاورز راد، توضیح داد:بالاخره بر اساس بودجه تعیین شده برای رینگ چهارم اولویت ها مشخص میشود و فعلا این محدوده در اولویت اول شهرداری برای اجرا نیست.

زهرا نصیری