به گزارش پایگاه خبری ربیع،پیام جوادیان با بیان اهمیت فراهم شدن زیرساخت‌های مناسب برای جذب گردشگر به شهر قم اظهار داشت: باید برای جذب و ماندگاری زائران و به تبع آن رونق اقتصادی شهر قم زیرساخت‌های مناسب را ایجاد کنیم.

وی به تأثیر بوستان‌ها در جذب مسافران و زائران برای اقامت طولانی‌تر در شهر قم  اشاره کرد و افزود: بوستان ولایت باهدف خدمت‌رسانی و جذب مسافران در حاشیه بزرگراه تهران طراحی و آماده‌سازی شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم چالش‌های پیشروی سازمان برای آماده‌سازی بوستان را تشریح کرد و گفت: یکی از مشکلات بوستان بزرگ ولایت وردی آن بوده که خوشبختانه موانع ورودی بوستان برطرف شده است.

وی عرصه بوستان ولایت را مساحتی بالغ‌بر ۲۳۰ هکتار اعلام و تصریح کرد: بوستان بزرگ ولایت یکی از بوستانی مهم و تأثیرگذار در افزایش فضای سبز و فضای تفریحی شهر قم بوده که ۳۰ هکتار آن در دو فاز و طی سه سال آماده‌سازی شده است.

جوادیان همکاری و پیگیری استانداری، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم و مدیرکل دفتر فنی و امور عمرانی را در رفع موانع  ورودی بوستان مهم دانست و خاطرنشان کرد: پس از اماده‌سازی طرح و برگزاری جلسات با اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل راهداری و حمل نقل جاده‌ای، طرح نهایی  و تصویب شد.

وی از آغاز عملیات عمرانی ورودی بوستان ولایت خبر داد و بیان کرد: آماده‌سازی معابر بوستان، جدول‌گذاری، آسفالت معابر و فضای سبز عرصه بااعتباری بالغ‌بر ۳۵ میلیارد ریال انجام‌شده و با تکمیل  ورودی، بوستان آماده ارائه خدمات به مسافران و زائران خواهد بود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم ادامه داد: تمام فضای سبز بوستان با سیستم آبیاری تحت‌فشار آبیاری شده و با توجه به برنامه ریزی و طراحی مناسب سامانه های آبیاری، امکان گسترش فضای سبز در این بوستان وجود دارد.

وی بوستان بزرگ ولایت را یک بوستان ویژه ازنظر مکانی خواند و تأکید کرد: پتانسیل خوب این بوستان برای ایجاد مراکز تفریحی و کمپ گردشگری یکی از امتیازات این بوستان بوده که سرمایه‌گذاران می‌توانند از آن استفاده کنند.

جوادیان ادامه داد: برای توسعه اقتصادی و گردشگری شهر قم و استفاده بهینه از پتانسیل‌های ایجادشده باید همه ارگان‌ها همکاری لازم را داشته و زیرساخت‌های موردنیاز بوستان مانند آب و برق را تأمین کرده  و همچنین اداره کل راهداری و شهرسازی ورود کرده تا بوستان به رونق مطلوب خود دست پیدا کند.