فرهنگ و هنر » میراث فرهنگی و گردشگری
کد خبر : 504159
چهارشنبه - 9 آبان 1397 - 23:45

رشد ۳۰ درصدی گردشگران خارجی اربعین حسینی در یزد

در حالی در سال جاری رشد منفی تعداد گردشگران خارجی کشور را شاهدیم، عزاداری‌های اربعین یزد با رشد ۳۰ درصدی مخاطبان خارجی مواجه بود.

رشد ۳۰ درصدی گردشگران خارجی اربعین حسینی در یزد

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایسنا، «سید مصطفی فاطمی»با اشاره به استقبال گردشگران خارجی از مراسم اربعین یزد اظهار کرد: امسال یزد در مراسم اربعین حسینی شاهد حضور ۱۷۹ گردشگر خارجی بود که در مراسم‌ عزاداری حسینیه‌های مسجد جامع، کوشک نو اردکان و در عزاداری‌های میبد حضور داشتند.

وی در رابطه با ملیت این گردشگران نیز تصریح کرد: در آیین کهن و دیرین عزاداری اربعین که به طور بسیار شورانگیزی در یزد برگزار ‌شد، گردشگرانی از ملیت‌های فرانسه، آلمان، اتریش، ایتالیا، هلند، چین، اسپانیا، لیتوانی، نیوزلند، سنگاپور، کره جنوبی و چک حضور داشتند.

«علیرضا میرجلیلی» مسئول بخش بین‌الملل دبیرخانه بین المللی «یزد، حسینیه ایران» نیز  از رشد ۳۰ درصدی گردشگران خارجی در مراسم اربعین و دهه آخر محرم خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های مراسم شب و روز اربعین در یزد با حضور بیش از ۲۰۰ گردشگر از ۱۵ ملیت مختلف برگزار شد.

وی با اشاره به فعالیت خوب کمیته گردشگری و همچنین روحانیون فعال در این کمیته، تصریح کرد: روحانیون و کمیته گردشگری تلاش زیادی در زمینه تبیلغ اسلام راستین و استفاده از این ظرفیت در راستای توسعه گردشگری استان انجام می‌دهند.
انتهای پیام/