استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 874293
دوشنبه - 13 آبان 1398 - 22:16

رشد ۲۵ درصدی صدقات مردم خراسان شمالی

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی از رشد ۲۵ درصدی صدقات مردم استان خبر داد و گفت: مجموع کمک‌های مردمی در بخش صدقات برای رفع ۷ نیاز اساسی محرومان هزینه می‌شود.

رشد ۲۵ درصدی صدقات مردم خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، مجید الهی راد بابیان اینکه مردم نیکوکار خراسان شمالی در نیمه نخست امسال، دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان صدقه به نیازمندان کمک کردند، اظهار کرد: نیکوکاران این استان طی مدت مشابه سال گذشته دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان صدقه پرداخت کردند که این رقم ۲۵ درصد افزایش داشته است.

وی افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد را نشان از حسن اعتماد عمومی به این نهاد دانست و افزود: کمک‌های مردمی و نذورات نیکوکاران بر اساس نیت خیرخواهانه آن‌ها هزینه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بر اساس نیات نیکوکاران صدقات هر محل در همان محل هزینه می‌شود و به‌هیچ‌عنوان به شهر دیگری انتقال داده نمی‌شود، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌هایی مانند کمک به تأمین مسکن نیازمندان، ازدواج، معیشت، درمان، اشتغال و امور فرهنگی هزینه می‌شود.

وی بابیان اینکه هم‌اکنون بیش از ۹۰ هزار صندوق صدقات در سطح استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: این نهاد در نظر دارد، صندوق صدقات معابر را جمع‌آوری و به اماکن مختلف انتقال دهد تا میزان کمک‌ها مردمی و همچنین آسیب‌های احتمالی این صندوق‌ها کاهش پیدا کند.

الهی راد با اشاره به شیوه‌های نوین پرداخت کمک مردمی به نیازمندان، گفت: در این شیوه هم‌وطنان می‌توانند با شماره‌گیری #۰۵۸*۸۸۷۷*کمک‌های خود را برای نیازمندان ارسال کنند.

انتهای پیام/