استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 748069
یکشنبه - 2 تیر 1398 - 20:45

رشد چشمگیر معاملات خرید مسکن در خراسان شمالی

استان خراسان شمالی بر اساس تازه‌ترین گزارش مرکز آمار با رشد ۷۷ درصدی معاملات خریدوفروش منزل مسکونی در رده نخست بیشترین افزایش معاملات در کشور قرار گرفت.

رشد چشمگیر معاملات خرید مسکن در خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، مرکز آمار کشور در تازه‌ترین گزارش خود نسبت به آخرین وضعیت حجم معاملات خرید مسکن در استان‌های کشور، خراسان شمالی را در صدر بیشتر افزایش حجم معاملات خریدوفروش قرارداد.

بر اساس این گزارش خراسان شمالی در زمستان سال ۹۷ با رشد ۷۷ درصدی معاملات خریدوفروش مسکن نسبت به زمستان ۹۶ و همچنین افزایش ۱۵۷ درصدی تعداد معاملات نسبت به پاییز ۹۷ مواجه شده است.

در این بخش استان‌های زنجان و البرز با درصد رشد ۲۷ و ۱۷ در رده‌های دوم و سوم این رشد معاملات قرار دارند.

از دیگر بخش‌های منتشرشده این گزارش می‌توان به افزایش قیمت‌های هر مترمربع واحدهای مسکونی نیز اشاره کرد که به‌صورت میانگین در خراسان شمالی این رقم به ۸۵۳ هزار تومان رسیده و شاهد رشد بیش از ۲۰ درصدی نسبت به زمستان ۹۶ و افزایش کمتر از یک درصدی نسبت به پاییز ۹۷ را به ثبت رسانده است. در این قسمت نیز خراسان شمالی در جمع سه استان با کمترین افزایش قیمت قرارگرفته است.

در این گزارش سهم معاملات ثبت‌شده در خراسان شمالی را ۳ دهم درصد کل معاملات کشور عنوان کرده و متوسط مساحت زیربنای هر منزل مسکونی را ۱۳۱ مترمربع در خراسان شمالی اعلام‌شده که میانگین کشوری در این بخش ۱۱۰ مترمربع است.

در بخش انتهایی گزارش معاملات مسکن به وضعیت قیمت اجاره‌نشینی در استان‌ها اشاره‌شده که در آن مبلغ اجاره ماهانه به‌علاوه سه درصد ودیعه پرداختی برای اجاره یک مترمربع زیربنای مسکونی  در خراسان شمالی به‌طور متوسط ۳ میلیون و ۵۵۷ هزار تومان بوده که این مبلغ ب صورت میانگین کشوری ۱۱ میلیون و ۱۰۶ هزار تومان به ثبت رسیده است.

این مبلغ اجاره در خراسان شمالی نسبت به زمستان سال ۹۶ دچار رشد ۱۳.۲ درصدی شده که این افزایش قیمت در به‌صورت میانگین کشوری ۱۹.۲ درصد است.

انتهای پیام/