به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، حسن پارسی پور در ابتدای جلسه هشتمین شورای برنامه‌ریزی و توسعه خراسان شمالی با اشاره به کلیات لایحه بودجه ۹۸ اظهار کرد: منابع عمومی بودجه ۹۸ به میزان ۷.۸ درصد رشد کرده است.

وی با تأکید بر نگاه رفاه اجتماعی در بودجه ۹۸ گفت: کاهش ۲۸ درصدی درآمدهای بودجه از منابع نفتی ازجمله اقدامات انجام‌شده در راستای بودجه ۹۸ برای کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی بوده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی با اشاره به اعتبارات استان در لایحه بودجه تصریح کرد: اعتبارات هزینه‌ای استان در سال ۹۸ از مبلغ ۱۹۷.۵ میلیارد تومان به ۲۳۲.۴ میلیارد تومان و به میزان ۱۷.۶ درصد رشد پیداکرده است.

وی همچنین از رشد ۸.۹ درصدی اعتبارات تملک دارایی و عمرانی استان خبر داد و افزود: بودجه عمرانی استانی خراسان شمالی در لایحه سال ۹۸ از ۴۸۶.۶ میلیارد تومان در سال ۹۷ به ۵۳۰ میلیارد تومان رشد یافته است.

پارسی پور مجموع اعتبارات در نظر گرفته‌شده برای استان را در سال ۹۷ را ۶۸۴ میلیارد تومان اعلام کرد و ادامه داد: این رقم در سال ۹۸ به میزان ۷۶۲.۴ میلیارد تومان رسیده که از رشد ۱۱.۵ درصدی اعتبارات داشته و رشد ۰.۱ درصد بیش از میانگین کشوری خبر می‌دهد.

وی همچنین در این جلسه از جذب اسناد بند (ز) قانون نیز در استان خبر داد و گفت: در خصوص اعتبارات پژوهشی استان نیز ۷ مورد پژوهش تعریف‌شده تا اعتبارت این بخش از بودجه نیز جذب و استفاده شود.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه خراسان شمالی در انتها بر برنامه‌ریزی دستگاه‌های اجرایی تأکید و تصریح کرد: موضوعات و مطالب پژوهش‌ها باید از فیلتر کارگروه آموزش و پژوهش بگذرد و انتظار است که هماهنگی لازم در عناوین و اولویت‌های استان انجام شود.

گفتنی است در این جلسه دو کارگروه امور زنان و خانواده و همچنین امور زیربنایی به ارائه گزارشی از عملکرد سالانه خود پرداختند و طرح‌های نیازمند تشریح را برای حاضران مطرح کردند.

انتهای پیام/