تازه های تکنولوژی » سخت افزار » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 287801
شنبه - 15 اردیبهشت 1397 - 19:17

رشد باورنکردنی محبوبیت AMD میان گیمرها

نتایج تازه‌ترین دور از نظرسنجی‌های دوره ای Steam که به ماه آوریل بر می‌گردد منتشر شد و حاکی از رشد خیره کننده محبوبیت AMD میان گیمرها است.

رشد باورنکردنی محبوبیت AMD میان گیمرها

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نتایج تازه‌ترین دور از نظرسنجی‌های دوره ای Steam که به ماه آوریل بر می‌گردد منتشر شد و حاکی از رشد خیره کننده محبوبیت AMD میان گیمرها است.

اطلاعات موجود نشان می‌دهد در ماه آوریل سهم AMD از پردازنده سیستم‌های گیمینگ با ۵ درصد رشد همراه بوده و حالا ۱۶ درصد بازار را در اختیار دارد. در آن سو اینتل با ۸۴ درصد یکه تاز سیستم های گیمینگ است. در ماه دسامبر ۲۰۱۷ سهم AMD فقط ۹ درصد بود. حال باید منتظر ماند و دید پردازنده‌های ۱۲ نانومتری نسل دومی Ryzen چگونه بر محبوبیت AMD میان گیمرها تاثیر می‌گذارند.

هم زمان AMD در بخش پردازنده‌های گرافیکی نیز با رشد محبوبیت مواجه است. تازه‌ترین آمارها حاکی از سهم ۱۵ درصدی AMD در مقابل ۷۵ درصد برای انویدیا و ۱۰ درصد برای اینتل است. جالب‌تر اینکه AMD موفق شده ظرف بازه مارس تا آوریل سهم خود از سیستم‌های گیمینگ را از ۱۱ درصد به ۱۵ درصد برساند. با این حال مشخص نیست چگونه سهم AMD در شرایطی که محصولات این کمپانی با قیمت بسیار بالا به فروش می‌رسند افزایش یافته است. در مجموع به نظر می‌رسد محبوبیت AMD میان گیمرها با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال رشد است.