ابراهیم قربانی » تولیدی » خبر تنظیمی » شهرستان های اصفهان » کاشان
کد خبر : 876361
پنجشنبه - 16 آبان 1398 - 11:57
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان

رسیدگی به وضعیت معیشت خانواده‌های شهدا و ایثارگران در اولویت قرار گیرد

آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کاشان، ضمن تاکید بر انجام امور‌‌ محتوایی اظهار داشت: برگزاری یادمان‌ها، مراسم‌ها و گرامیداشت ویژه یاد و نام شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است اما آنچه که اهمیت دارد بررسی وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا است.

به گزارش پایگاه خبری ربیع، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در دومین جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان کاشان، ضمن تاکید بر انجام امور‌‌ محتوایی اظهار داشت: برگزاری یادمان‌ها، مراسم‌ها و گرامیداشت ویژه یاد و نام شهدا از اهمیت بالایی برخوردار است اما آنچه که اهمیت دارد بررسی وضعیت معیشتی خانواده‌های شهدا است.
نماینده ولی فقیه و امام جمعه کاشان افزود: فرزندان و خانواده‌های شهدا امانت‌های الهی هستند و بر همین اساس باید بر رفع مشکلات این خانواده‌های مظلوم توجه و نسبت به رفع آنان اقدامات لازم صورت پذیرد.
وی با بیان اینکه باید علاوه بر خانواده شهدا و ایثارگران به جانبازان نیز توجه ویژه‌ای داشته باشیم، ابراز داشت: جانبازان در طول عمر خود درد و رنج فراوانی را تحمل می‌کنند و بر همین اساس باید به این قشر مظلوم توجه ویژه‌ای شود.
فرماندار_ویژه_کاشان نیز در ادامه به لزوم احصاء و دسته بندی مسائل ومشکلات خانواده شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود: روسای کارگروه های این شورای می بایست باید براساس برنامه ریزی دقیق و با هماهنگی دبیرخانه شورا و فرمانداری کاشان، در جهت رفع مشکلات و مسائل خانواده های ایثارگران حرکت کنند.
علی اکبر مرتضایی به بیان اهمیت کارگروه رسیدگی به معیشت خانواده ایثارگران پرداخت وگفت: ضمن اینکه بنیاد شهید باید پاسخگوی نیازها و مشکلات این گروه از جامعه باشد، دستگاه ها دیگر نیز لازم است، در ارائه خدمات همکاری لازم را با این بنیاد و دبیرخانه شورا داشته باشند.
وی اضافه کرد: فرمانداری تا حد امکان و برای استفاده از ظرفیت های قانونی به منظور رفع مشکل اشتغال فرزندان خانواده شهدا و ایثار گران تلاش داشته و این مهم با جدیت بیشتر پیگیری خواهد شد.
فرماندار کاشان در ادامه در خصوص ارائه گزارش کارگروه ها، براساس شرح وضایف ابلاغ شده در نشست آتی تاکید کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری ویژه شهرستان کاشان ضمن اشاره به نقش موثر آرشیو اسناد شهدا و ایثارگران در تعمیق و ترویج  فرهنگ ایثار و شهادت برای نسل های آتی در خصوص خدمات رسانی و تکریم ویژه جامعه ایثار گران در دستگاه های اجرایی کاشان تاکید کرد.
عباسعلی قپانی به اهمیت برنامه ریزی و اقدام عملی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه پرداخت و اضافه کرد: مسوولیت دستگاه های متولی امر آموزش و فرهنگ با توجه به تربیت آینده سازان و نسل آتی مدیران کشور، در این زمینه سنگین تر و تاثیر گذارتر می باشد.