رسانه » هنر
کد خبر : 470917
سه شنبه - 17 مهر 1397 - 14:05
یک کارشناس رسانه:

رسانه‌ها جهت‌دهی به افکار عمومی‌ را فراموش کرده‌اند

یک کارشناس رسانه و مجری برنامه‌های علمی و اقتصادی تلویزیون معتقد است که مساله جهت‌دهی به افکار عمومی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این روزها از سوی رسانه‌های ما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

رسانه‌ها جهت‌دهی به افکار عمومی‌ را فراموش کرده‌اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از آرش رضوانی کارشناس رسانه و مجری برنامه‌های اقتصادی و علمی تلویزیون  گفت: مساله جهت‌دهی به افکار عمومی یکی از موضوعات بسیار مهمی است که این روزها از سوی رسانه‌های ما مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در مسیر هدایت افکار عمومی خبرنگاران و راویان خبر باید مصالح کشور و مردم را در نظر بگیرند و تمام تلاششان را برای حفظ ثبات جامعه انجام بدهند. یک رسانه یعنی یک موج و هر قدر این موج سرشار از امید و آرامش باشد، می‌تواند نوید یک جامعه آرمانی را بدهد و هرقدر این موج مغرضانه و با نظر سوء باشد آسیب‌های جبران ناپذیری را به زندگی و معیشت مردم وارد می‌کند. البته نباید از نقش رسانه در مهار و کنترل  جامعه نیز غافل شد.

رضوانی تصریح کرد: یکی از موضوعات روزی که در همین باره می‌توان به آن اشاره کرد، بحث دلار و نوسانات بازار ارز بود. نکته جالبی در فضای مجازی دست به دست می‌شد و مضمون آن این بود که گران می‌خرید و ارزان می‌فروشید؟! حقیقت امر این است که بازار این روزهای ارزی و اقتصادی به طرز ناجوانمردانه‌ای هدایت می‌شد. جریانی که هیچ پشتوانه اقتصادی نداشت و هیچ تئوریسینی نمی‌توانست آن را تحلیل کند و در عرض چند روز دلار به وحشتناکترین رقم ممکن می‌رسد و یکباره پایین می‌آید.

رضوانی تاکید کرد: اینجا همان جایی است که دوباره نقش رسانه در شرایط و وضعیت کنونی جامعه پررنگ می‌شود. رسانه‌ها در هر کشور و جامعه‌ای نقش بسیار پررنگی در جهت دهی به افکار عمومی را دارند.

وی اظهارداشت: افرادی که در رسانه‌های مختلف نوشتاری، سمعی و بصری مشغول به کار هستند باید بدانند که مسئولیتی سنگین بر دوششان است و خودشان را ارزان نفروشند؛ با صراحت می‌توانم بگویم بیشتر کسانی که در آشفته بازار ارزی روزهای اخیر دچار ضرر و زیان شدند اسیر هیجانات رسانه‌ای مخرب برخی از اهالی رسانه شدند.

وی در پایان گفت: مردم، نمایندگان مجلس و دولت مثلثی هستند که با بهره‌گیری و استفاده درست از رسانه و فضای مجازی مثلثی کارگشا و راهگشا برای حل مسائل کشور خواهند بود. اگر  نمایندگان مجلس شورای اسلامی در خانه ملت  به خوبی به دغدغه‌های مردم واقف باشند و براساس نیازهای اساسی مردم گام بردارند بدون شک اتفاقات بسزایی در کیفیت معیشت مردم صورت خواهد گرفت.

 انتهای پیام/