استانها » البرز
کد خبر : 874195
دوشنبه - 13 آبان 1398 - 21:23

رسانه‌ای که با تهدیدات دشمن مقابله کند موفق است

مشاور رئیس سازمان صدا‌وسیما گفت: رسانه ای که در جهت مقابله با تهدیدات دشمن و آگاهی‌بخشی کار کند و تمام مؤلفه‌ها را دارا باشد موفق است.

رسانه‌ای که با تهدیدات دشمن مقابله کند موفق است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از کرج، محسن همتی نژاد، مشاور رئیس سازمان صدا‌وسیما در همایش «وقف و رسانه» که عصر امروز همزمان با آخرین روز از دهه وقف در سالن اجتماعات اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کرج برگزار شد، گفت: وقف، حد و مرز، زمان و در برخی موارد مکان‌ نیز ندارد؛ شاید واژه وقف توجه ما را به دین و اسلام جلب کند اما در تمام دنیا و پیش از اسلام ‌نیز مرسوم بوده که اسامی و نوع آن متفاوت است.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما افزود: امور علمی، پژوهشی، مالی و حتی عاطفی نیز می‌توانند زیرمجموعه‌ای از وقف باشند.‌ صدقات آنی و اثرات آن زودگذر است در حالیکه وقف تأثیرات بلندمدت دارد به همین دلیل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و بر آن تأکید شده است. اثراتی که کارهای نیکو می‌تواند در وجود ما باقی بگذارد رضایتمندی و تلطیف روح بوده و تأثیرات روحی، روانی، اجتماعی و اقتصادی آن نیز مشهود است.

وی بیان کرد: امروزه با بررسی مصرف رسانه‌ای در پژوهش‌های اخیر تغییر در سبد مصرف رسانه‌ای مخاطبان مشهود است. پیش از این فضای مجازی تا این‌ حد بر زندگی مردم غالب نبود اما این روزها مردم بیشترین تأثیرات را از این فضا می‌گیرند که باید از این ظرفیت به بهترین شکل استفاده شود. با توجه به افزایش مصرف رسانه می‌توان از مکمل‌ها استفاده کرد و درصدد پرورش آن برآمد و به موضوعات بهتری دست یافت که در این راه می‌توان از ایده‌های مخاطبان رسانه نیز استفاده کرد.

همتی نژاد از مخاطبان به عنوان سرمایه‌های خوب جامعه نام برد و عنوان کرد: یکی از مزایای جامعه امروز ما در دسترس بودن مخاطبان و دیگری، وجود کارشناسانی است که هر زمان اراده کنیم به آن‌ها دست می‌یابیم و مزیت دیگر، مسؤولین هستند که در هر زمان و در هر مکانی اتفاقی رخ دهد می‌توانیم در آن زمینه از آن‌ها پاسخ‌های لازم را دریافت کنیم.

مشاور رئیس سازمان صدا و سیما مطرح کرد: اما زمانی که در فضای جنگ رسانه‌ای این مزیت ها وجود نداشته باشد کشورهای دیگر به سمت استفاده از شهروند خبرنگار می‌روند و درصدد افزایش کارشناسان خود در شبکه‌های ماهواره‌ای برمی آیند و بدتر از همه اینکه مسؤولین را مجبور به نشان دادن واکنش می‌کنند.

همتی نژاد با بیان اینکه یکی از کارکردهای رسانه کارکرد انگیزشی آن است، اذعان کرد: در صورتی که مسؤولیت‌های اجتماعی را گسترش دهیم می‌توانیم از شهروندان ایده‌های جدید بگیریم و هم‌افزایی را آغاز کنیم تا مردم ‌نیز بیشتر به سمت سوژه‌هایی که به سوی وقف حرکت می‌کنند هدایت شوند.

وی با اشاره به تشکیل انجمن یاوران وقف رسانه و پایگاه‌های آن‌ها در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان البرز، بیان کرد: با راه‌اندازی این انجمن، حضور فعالانه و مسؤولانه رسانه‌ها در آن تأثیرگذار خواهد بود. برای وقف قیودی وجود دارد که باید چهارچوب آن حفظ و بر امانتداری آن نظارت و از آن نگهداری شود. وظیفه رسانه ها در زمینه وقف سنگین‌تر از دیگر اقشار جامعه است و فرهنگ‌سازی این مسیر کار یک روزه و دو روزه نیست و باید از یک عارضه آغاز کرد و به یک بحران رسید.

همتی نژاد اظهار کرد: هر رسانه ای که در جهت مقابله با تهدیدات دشمن و آگاهی‌بخشی کار کند و تمام مؤلفه‌ها را دارا باشد موفق است و این امر باقیات و صالحات افراد تأثیرگذار در این عرصه خواهد بود. خانواده مداری و سبک زندگی ایرانی اسلامی باید برجسته شود و این امر جز با همت چند برابری اصحاب رسانه تحقق نمی یابد.

انتهای پیام/