استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 439403
چهارشنبه - 28 شهریور 1397 - 21:19
یک استاد دانشگاه:

رسالت مهم شیعیان احیا مرجعیت علمی اهل‌بیت است

یک استاد دانشگاه رسالت مهم شیعیان را احیا مرجعیت علمی اهل‌بیت ‌دانست و اظهار داشت: باید تمام توان خود را در این جنگ فرهنگی و اقتصادی خرج کنیم و مرجعیت اهل‌بیت را به دنیا ثابت کنیم.

رسالت مهم شیعیان احیا مرجعیت علمی اهل‌بیت است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، قاسم جعفری در یادواره شهدای روستای قراجه ضمن تعبیر قرآن از اصحاب کهف که قصه واقعی آن‌ها جز عجایب است اظهار کرد: سرتاسر عاشورای اباعبدالله پر از عجایبی است که هرکدام ریشه در یک واقعیت دارد و از عجایب بزرگ عاشورا مکتب شهید و شهادت است.

وی با اشاره به رسالت پیامبران که حجت خدا در زمین هستند عنوان کرد: زمین خدا هیچ‌گاه از حجت خالی نمی‌شود و از مهم‌ترین حجت‌ها همین شهدا هستند و درس شهدا علت فوز و رستگاری است.

نماینده سابق مردم خراسان شمالی رسالت مهم شیعیان را احیا مرجعیت علمی اهل‌بیت ‌دانست و اظهار داشت: باید تمام توان خود را در این جنگ فرهنگی و اقتصادی خرج کنیم و مرجعیت اهل‌بیت را به دنیا ثابت کنیم.

وی رسالت اباعبدالله را شهیدپروری دانست و گفت: امت شهیدپرور یعنی کربلا، امام حسین علیه‌السلام و عاشورای شهیدپرور.

جعفری با هشدار به اینکه دچار حسین افسانه‌ای نشویم، افزود: اگر محفل عزاداری امام حسین علیه‌السلام نبود مردم پای هیچ منبری نماز، جهاد واجب، خمس و زکات را نمی‌آموختند.

وی در ادامه عنوان کرد: امام حسین نه‌تنها در بین مسلمانان و شیعیان بلکه در میان عزادارهای خود نیز مظلوم است.

این استاد دانشگاه هنر شهدا را اقتدا به شهدا خواند و به جوانان زندگی شهیدپرور را توصیه کرد و گفت: شهدا خودساخته، دین‌دار، عدالت و حق محور و خود خط مقدم بودند.

جعفری در انتها انسان بی‌بصیرت را عنصری در دست دشمن دانست و گفت: شهدا دارای بصیرت عمیق بودند تا با اهل‌بیت محشور شدند.

انتهای پیام/