به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز، محمدحسین میرزا آقایی رئیس اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در همایش ترویج فرهنگ احسان که امروز در سالن میلاد شهرداری کرج برگزار شد، در رابطه با تاثیر امور خیر بر سیاست خارجه گفت: خیرین بدون منّت و انتظار تشکر به نیازمندان یاری می رسانند بنابراین هنگام جاری شدن این کمک ها و نگاه ها قلب تمامی انسان ها شامل نگاه احسان می شود.

رئیس اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه مطرح کرد: وجود فقیران و نیازمندان برای کشور خصوصا کشوری که منابع فراوانی را دارا است زیبنده نیست از این رو بازگشت تمدنی که موتور محرکه جامعه جهانی بوده به جایگاه اصلی امری ضروری است.

میرزا آقایی عنوان کرد: دورنمای اقدامات خیّران نیکوکاران این است که باید از جامعه ایران عبور کنند و به جامعه جهانی و نیازمندان بیندیشند، همچنین در بسیاری از حکومت ها و تمدن های جاری دنیا، امور روابط خارجی در تعامل با انسان ها بر عهده سازمان های مردم نهاد است.

رئیس اداره دیپلماسی عمومی وزارت امور خارجه در پایان گفت: زمانی که مسئله ای در هرکجای دنیا پیش آید، سازمان های مردم نهاد به سرعت در آن موضوع ورود کرده و به یاری دیگر انسان ها می شتابند بنابراین نقش این سازمان ها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۱/س/۲/م