اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » پیشخوان » تولیدی » زهرا نصیری
کد خبر : 1031930
دوشنبه - 17 مهر 1402 - 16:57
در گفتگو با ربیع عنوان شد:

رتبه دوم اصفهان در هوشمندسازی پست/مقاومت برخی از شهرداری ها ی استان اصفهان در نصب پلاک هوشمند پستی /بسیاری از شهردای ها و دهیاری ها و فرمانداری ها در اصفهان برای نصب پلاک هوشمند پستی مقاومت می کنند/راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی ۴۱۴۰

پست اصفهان با برخورداری از ۸۳۲ واحد پستی سهم ۷.۷ درصدی از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده است و یکی از استان‌های شاخص ارتباطات در سطح کشور محسوب می شود.

رتبه دوم اصفهان در هوشمندسازی پست/مقاومت برخی از شهرداری ها ی استان اصفهان در نصب پلاک هوشمند پستی  /بسیاری از شهردای ها و دهیاری ها و فرمانداری ها در اصفهان برای نصب پلاک هوشمند پستی مقاومت می کنند/راه اندازی سامانه پاسخگویی تلفنی ۴۱۴۰

زهرا نصیری

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  پست اصفهان با برخورداری از ۸۳۲ واحد پستی سهم ۷.۷ درصدی از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده است و یکی از استان‌های شاخص ارتباطات در سطح کشور محسوب می شود.

روزانه ۲۰۶ تُن مرسوله پستی در اصفهان جابه‌جا می‌شود و با توجه به قرار داشتن آن در چهارراه اصلی و بین شمال و جنوب و غرب و شرق کشور، این استان پس از تهران بعنوان دومین هاب پستی کشور بشمار می رود.

مبادله مرسوله‌ها بین واحدهای پستی وظیفه هاب پستی است، در صورتی که در گذشته با ارسال تمام مرسولات به تهران، تجزیه و تفکیک آنها در مرکز کشور انجام می‌گرفت اما در زمان حاضر در هاب پستی مرکزی کشور(اصفهان) روزانه ۲۰۶ تُن مرسوله با حدود ۵۴ دستگاه کامیون تخلیه، بارگیری و جابه‌جا می‌شود.

  اصفهان با ۲۶ استان کشور بصورت مستقیم و غیرمستقیم ارتباط پُستی زمینی برقرار کرده و ارتباط مستقیم با حدود ۹ مرکز استان با اصفهان برقرار شده است و از طریق این مراکز، مبادله غیرمستقیم با سایر استان‌ها انجام می‌شود.

  “روز جهانی پُست” بهانه ای شد تا با  مدیرکل پُست استان اصفهان در زمینه فعالیت های صورت گرفته این اداره کل از یکسال گذشته در کلیه زمینه های خدمات پستی و ارتباطی گفتگویی داشته باشیم که متن آن را در ادمه می خوانید .

حمید باقری در گفتگو با کیمیای وطن اصفهان را پس از تهران دومین استان متصل به سامانه”سورتینگ” مرسولات(دسته‌بندی و مرتب‌سازی) خواند و گفت:هر ساعت چهار هزار مرسوله توسط این سامانه تفکیک و تجزیه می‌شود و این سامانه با استفاده از بارکُد ۲۴ رقمی مرسولات را تفکیک می‌کند.

وی در مورد تعداد مراکز پستی در استان اصفهان به خبرنگار ربیع پاسخ داد:در حال حاضر به ازای هر شش هزار اصفهانی یک واحد پستی درنصف جهان وجود دارد؛ علاوه بر این به ازای هر ۱۲۹ کیلومتر یک واحد پستی در استان اصفهان وجود دارد. این در حالی است که در کل کشور و به طور میانگین با ازای حدود ۷ هزار نفر یک واحد پستی وجود دارد.

نصب بیش از ۲۸۵ هزار پلاک هوشمند در اصفهان

باقری در رابطه با نصب پلاک های هوشمند در شهر اصفهان و آخرین اقدامات انجام شده در این زمینه پاسخ داد: تا به امروز بیش از ۲۸۵ هزار پلاک هوشمند دراصفهان نصب شده است.  برای اولین بار در کشور پلاک هوشمند در روستاهای استان اصفهان نیز نصب شده و در تلاش هستیم تا پایان ۱۴۰۳ تمام اماکن شهر اصفهان به پلاک هوشمند پستی مجهز شوند.

وی تاکید کرد: متاسفانه بسیاری از شهردای ها و دهیاری ها و فرمانداری ها برای نصب پلاک هوشمند پستی مقاومت می کنند و کاری که از سال های خیلی قبل باید در این استان انجام می گرفت هنوز در بسیاری از شهرستان ها روی زمین مانده است . البته کار نصب پلاک هوشمند  در برخی روستاها در شهرستان های مختلف زودتر از شهرها انجام شده است که این مسئله نوید بخش اتفاقات خوب است .

عدم همکاری برخی از شهرداری  در استان اصفهان کار نصب پلاک هوشمند پستی را برزمین نگه داشته است

وی در تکمیل صحبت های خود افزود: در دو شهرستان بزرگ اصفهان متاسفانه مقاومت های زیادی برای نصب پلاک های هوشمند شده است و هنوز این اقدام دراین شهرستان ها کلید نخورده است که ما در حال مذاکره با مدیریت استان بر سر این موضوع هستیم .

باقری اما در ادامه از همکاری شهرداری اصفهان در نصب پلاک های هوشمند پستی در مناطق مختلف قدر دانی کرد و ادامه داد: در مناطق ۸،۱۲ ،۷ انجام شده است و در سه منطقه دیگر نیز در حال انجام است ان شالله تا سال ۱۴۰۳ نصب پلاک هوشمند پستی در اصفهان به پایان می رسد.

مدیر کل پست استان اصفهان با بیان اینکه برای اولین بار در کشور سامانه ۴۱۴۰ برای پاسخگویی به نیاز و سوالات مردم در استان اصفهان راه اندازی شده است، گفت: این سامانه پاسخگویی پستی در ساعات اداری به مردم خدمت رسانی می‌کند.

باقری با بیان اینکه از سال ۱۳۹۸ تا به امروز برای ۲۰۰ نفر اشتغال در قالب نیروهای شرکتی در پست استان اصفهان به صورت مستقیم ایجاد شده است، گفت: این میزان اشتغال در راستای تغییر فرایندهای پستی انجام شده است.

مدیر کل پست استان اصفهان تاکید کرد: پست استان اصفهان با ۸۳۲ واحد پستی سهم ۷.۷ از واحدهای پستی کشور را به خود اختصاص داده که بر این اساس اصفهان در بین استان‌های شاخص در امر ارتباطات در سطح کشور قرار گرفته است.

وی گفت: در ۶ ماه اول سال جاری، در مجموع ۱۶ میلیون و ۷۶۶ هزار و چهار فقره مرسوله پُستی در استان جابه‌جا شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۴ درصد افزایش یافته است.همچنین  در ۶ ماه ابتدایی سال جاری هشت میلیون و ۶۱۷ هزار و ۴۳۵ فقره مرسوله به استان وارد و هشت میلیون ۱۴۸ هزار و ۵۶۹ فقره از آن خارج شده است.

رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسوله‌های پستی در استان اصفهان

مدیر کل پست استان اصفهان گفت: نسبت به مشابه سال گذشته رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسوله‌های پستی را در استان اصفهان داشته ایم.

باقری افزود: همچنین در توسعه حمل و نقل بین شهری اداره پست استان اصفهان رشد ۱۰۰ درصدی را به ثبت رسانده است. علاوه بر این بخش خصوصی نیز اقداماتی را برای توسعه زیرساخت‌های پستی انجام داده است.

وی با بیان اینکه سومین اقدام مهم انجام شده در بخش پستی استان اصفهان، توسعه خطوط داخل استان بود، گفت: در حال حاضر ۱۳۷ خط پستی درون و برون استانی وجود دارد که بخش زیادی از مرسولات درون استانی از طریق کامیون و کامیونت جا به جا می‌شود. به طوری که روزانه دو مرتبه ارسال مرسوله به دورترین نقاط استان اصفهان انجام می‌شود.

زهرا نصیری