استانها » تولیدی » خبر پوششی » گلستان » نادر کرمی
کد خبر : 469111
دوشنبه - 16 مهر 1397 - 15:44
مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان

رتبه بندی پزشکان بیمه سلامت گلستانی انجام می شود

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: کارنامه عملکرد هر پزشک طرف قرارداد هر سه ماه یک بار به آن ها داده می شود. تا پایان سال رتبه بندی پزشکان انجام خواهد شد.

رتبه بندی پزشکان بیمه سلامت گلستانی انجام می شود

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان گفت: کارنامه عملکرد هر پزشک طرف قرارداد هر سه ماه یک بار به آن ها داده می شود. تا پایان سال رتبه بندی پزشکان انجام خواهد شد.

به گزارش ایسنا-منطقه گلستان،‌ دکتر سید محمد حسینی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این کار از پارسال آغاز شده است، اظهار کرد: در این رتبه بندی پزشکان در گروه های a , b , c قرار خواهند گرفت که به ترتیب افراد درون هر گروه مورد تشویق، تذکر و در آستانه تعلیق قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در گلستان تحت پوشش بیمه سلامت هستند که این تعداد ۶۵ درصد از جمعیت استان را تشکیل می دهند.

وی بیان کرد: اگر بتوانیم درخصوص اطلاع رسانی درستی به افرادی که در روستا ها و شهرها تحت پوشش بیمه سلامت هستند، انجام دهیم می توانیم سهم به سزایی در کاهش آلام مردم داشته باشیم. در کشور انگلستان اگر فردی مبتلا به بیماری سرطان شود، ابتدا پیشینه پزشکی او را در ده سال گذشته مورد ارزیابی قرار می دهند و بعد مورد مراحل درمان آن را پیش بینی می کنند.

حسینی تصریح کرد: خدمات پزشکی مانند شمشیر دو لبه هستند به این معنا که همان طور که می توانند باعث درمان شوند اگر بی رویه و نابجا تجویز شوند، می توانند آسیب هایی را در پی داشته باشند. مردم باید نسبت به مصرف داروها و همچنین به تجویز آن توسط پزشکان حساسیت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بیمه سلامت در پنج صندوق مردم را تحت پوشش قرار می دهد، گفت: در کشور چهار بیمه پایه وجود دارد که شامل بیمه سلامت، تأمین اجتماعی، خدمات درمانی نیروهای مسلح و افراد تحت پوشش کمیته امداد است.

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان خاطرنشان کرد: برنامه استحقاق سنجی که امسال از اول مهر آغاز شده به این معناست که اگر فردی در بیمارستان بستری شود در پذیرش با استفاده از دریافت کد ملی مشخص می شود که چه بیمه ای آن شخص را تحت پوشش خود قرار داده است و در صورتی که فرد بیش از یک بیمه داشته باشد، باید نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

وی بیان کرد:‌در حال حاضر ۱۶۵ هزار نفر در استان گلستان تحت پوشش بیمه سلامت همگانی هستند و این افراد در صورتی که اعتبار آن تمام شود می توانند به صورت رایگان آن را تمدید کنند.

حسینی یادآور شد: تنها تفاوتی که بیمه سلامت همگانی با بیمه سلامت ایرانیان دارد این است که افراد تحت پوشش بیمه سلامت همگانی نمی توانند از خدمات بخش خصوصی بهره مند شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان گلستان اظهار کرد: اگر پزشکی در هر بار ویزیت بیش از یک بیمار را معاینه کند از نظر قانونی تخلف محسوب می شود و مردم در صورت مشاهده می توانند برای پیگیری به نظام پزشکی مراجعه کنند.

وی گفت: بیماران خاص شامل افرادی می شوند که مبتلا به بیماری تالاسمی، هموفیلی، دیالیزی، پیوند کلیه و بیماران مبتلا به ام اس هستند. ۱۵۰۰ نفر از بیماران خاص در استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.