تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات
کد خبر : 355504
چهارشنبه - 27 تیر 1397 - 15:07

ربات های هوشمند وارد زیارتگاه ها می شوند

ربات های هوشمند راهبه در معابد چین رونمایی شدند. این ربات ها، قرار است در زیارتگاه ها و معابد چینی استفاده شوند.

ربات های هوشمند  وارد زیارتگاه ها می شوند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،با کمک این ربات های هوشمند قرار است چه اتفاقی رخ دهد؟

این ربات ها پاسخگوی سوالات هستند

گردشگران می‌توانند در معابد چین از یک ربات سوال کنند که پاسخ سوالات مذهببی آنان چیست

ربات ها بدون حاشیه هستند و پس از پرسیدن سوال ها از افراد  اطلاعات آنان را افشا نمی کنند

ربات ها برای افراد خجالتی بسیار مناسب و کاربردی هستند

اما حضور ربات ها آیین های مذهبی چینی ها را به هم نمی زند؟!

پاسخ این سوال منفی است. برای مثال  معبد اسب سفید نخستین معبد بودایی ساخته شده در چین بود. معبد باستانی، که در سال ۶۸ میلادی ساخته شده است، فقط در خارج از دیوارهای پایتخت شرقی هان قرار دارد. این بازدید برای گردشگران غربی آسان است زیرا تمام نشانه ها در ماندارین و انگلیسی وجود دارد.

بر این اساس وقتی گردشگران به ربات ها مراجعه می کنند از ویژگی های زیارتی لذت می برند و در عین حال با تکنولوژی روز و ربات ها گپ می زنند.

معبد اصلی بارها و بارها در طول سالها، مخصوصا در دوران سلسله مینگ و چینگ، در دهه ۱۹۵۰ و اخیرا در سال ۱۹۷۳ پس از انقلاب فرهنگی، مرمت شده است. سالن های متعدد به باغ های وحش و گالری در این معبد زیبا باز می شود.

توجه داشته باشید مجسمه های زیبا مانند دو شیراساطیری در ورودی، Jade Buddha، و Sakyamuni مشهور جهان و Maitreya بوداها نیز در معبد وجود دارد.

به گفته رسانه های چینی،گردشگرانی که تصمیم به بازدید از معبد لوگکوان شهر پکن را دارند ممکن است با یک موجود تکان دهنده ای مواجه شودند. در این معبد رباتی وجود دارد که نقش یک راهبه را بازی می کند و آماده پاسخگویی به سوالات است.

البته اگرچه برخی ممکن است بترسند اما برخی نیز از این ربات ها لذت می برند. نام این ربات هاین است که بر اساس شخصیت کارتونی محبوب در چین ساخته شده است. گردشگران با دیدن ربات نخواهند ترسید بلکه بر عکس به دلیل شکلش بسیار دوست داشتنی است و به ویژه مورد توجه کودکان قرار خواهد گرفت. گردشگران می توانند با لمس صفحه تبلتی که روی ربات نصب شده است سوالات خود را بپرسند و پاسخ های جامعی را دریافت کنند.