استانها » اصفهان » تولیدی » خبر پوششی » فرزانه افسرطه
کد خبر : 518456
یکشنبه - 20 آبان 1397 - 16:32
فرمانده انتظامی استان اصفهان خبر داد:

راکبان موتورسیکلت ۱۳ درصد قانونمندتر شده اند

 مهدی معصوم‌بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه  از قانونمند شدن رفتار رانندگان در برون و درون شهر در سال جاری خبر داد و آن را حاصل آموزش همگانی توسط پلیس و نقش مؤثری که رسانه ها در کاهش تصادفات داشته اند، عنوان کرد.

راکبان موتورسیکلت ۱۳ درصد قانونمندتر شده اند

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  مهدی معصوم‌بیگی در نشست خبری با اصحاب رسانه  از قانونمند شدن رفتار رانندگان در برون و درون شهر در سال جاری خبر داد و آن را حاصل آموزش همگانی توسط پلیس و نقش مؤثری که رسانه ها در کاهش تصادفات داشته اند، عنوان کرد.

وی اضافه کرد: راکبان موتورسیکلت ۱۳ درصد قانونمندتر شده‌اند و درصد جان‌باختگان ناشی از تصادف موتورسیکلت ۴۲ درصد شده است. وی تصریح کرد: در حوزه قانونمندی با ۳۵ درصد میانگین کشوری فاصله داریم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تأکید کرد: استان اصفهان به لحاظ پیشینه فرهنگی باید الگو و الهام‌بخش رفتار فرهنگی به کشور باشد، البته شرایط رو به بهبود است و مردم به این مهم واقف شدند و رسانه‌ها هم خوب عمل کرده اند.

وی در ادامه عنوان کرد: رفتار قانونمند رانندگان خودرو ۱۰ درصد بهتر از گذشته شده است، رفتار رانندگان در جاده‌های برون‌شهری ۵ درصد قانونمندترشده است، اما اکنون استفاده از تلفن همراه، قاتل رانندگان خودرو شده است که هم تماس گرفته و هم پیامک می‌دهند؛ وی گفت: همه باید کمک کنیمتا فرهنگ سازی در این زمینه اتفاق افتد.

 فرمانده انتظامی استان اصفهان در رابطه با مشکلات ترافیکی ایجادشده روبروی ترمینال مسافربری کاوه و خیابان‌های اطراف به دلیل توقف اتوبوس‌ها جهت بارگیری بیان کرد: توقف اتوبوس‌ها در این مکان که برای حمل بار غیرمجاز، درست است، در این رابطه باید با باربری‌هایی که در خیابان‌های ۵ آذر و کاوه وجود دارد برخورد شود، همچنین، برای مقابله باید با همکاری پلیس اطلاعات و حوزه صنف ورود کرده و به صورت ریشه‌ای این مشکل حل شود؛ وی در ادامه افزود: افراد دلال توسط پلیس اطلاعات در این رابطه دستگیر شدند، در جلسه بعدی اقدامات انجام شده در این زمینه را اطلاع‌رسانی می‌کنیم.

وی با تأکید بر این‌که عدم رعایت قانون مهمترین علت مشکلات ترافیکی کشور است، بیان کرد: اگر با مسأله‌ای در استان و کشور مواجه می‌شوید مؤلفه‌های متفاوتی در آن مسأله تأثیرگذار هستند. معصوم بیگی از افزایش ۵ درصدی ظرفیت ناوگان خودرویی نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سفرهای شهری و غیرشهری نیز چندین برابر شده اما جاده‌ها افزایشی نداشته است، از طرفی در استانداردهای خودروها هم مشکلاتی وجود دارند.