استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 912271
یکشنبه - 8 دی 1398 - 11:33
در راستای مشارکت همگانی در مسئولیت پذیری اجتماعی؛

راه اندازی تیم توسن در حوزه صنعت نفت شمال کشور

نشست مشترک مدیران حوزه صنعت نفت شمال کشور با موضوع راه اندازی تیم واکنش سریع نهادها (توسن) صبح امروز در اداره مرکزی گاز استان برگزار شد.

راه اندازی تیم توسن در حوزه صنعت نفت شمال کشور

به گزارش پایگاه خبری ربیع، نشست مشترک مدیران حوزه صنعت نفت شمال کشور با موضوع راه اندازی تیم واکنش سریع نهادها (توسن) صبح امروز در اداره مرکزی گاز استان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت گاز استان مازندران، ” جعفر احمدپور ” مدیرعامل شرکت گاز استان از انتقال دانش و تجربه تیم توسن به دیگر نهادها و سازمان‌ها خبر داد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت شمال کشور، پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری و منطقه ۹ عملیات انتقال گاز در راستای مسئولیت اجتماعی بزودی تفاهم نامه‌ای را جهت همکاری با هلال احمر استان امضا خواهند کرد.

وی به اهمیت بالای فرایند امداد و نجات در مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: همه نهادهای مرتبط با این بخش باید با اشراف کامل بر وظایف خود و انجام به موقع آن، تبعات بحران را به حداقل برسانند.

احمدپور تصریح داشت: این جلسه می‌تواند سرآغاز تشکیل کمیته‌های تخصصی‌تر شود تا مدیریت یکپارچه بحران و توسعه وضعیت امداد و نجات تقویت شود.

وی اظهار داشت: شرکت گاز استان مازندران در راستای ترویج و اشاعه فرهنگ نوع دوستی و خدمات داوطلبانه به منظور حمایت از نیازمندان و اقشار آسیب پذیر جامعه با تاکید بر مسئولیت‌ها و ارزش‌های سازمانی، تیم توسن را با همکاری جمعیت هلال احمر مازندران تشکیل داد.

مدیرعامل شرکت گاز مازندران افزود: هم افزایی و ایجاد بستری مناسب جهت بهره گیری ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات به منظور افزایش آمادگی و پاسخگویی به حوادث و سوانح در سطح استان از برنامه اجرایی راه اندازی تیم توسن در حوزه صنعت نفت شمال کشور خواهد بود.

وی برنامه‌های شرکت گاز مازندران در راستای پنج محور اصلی متناسب با گروه‌های مختلف ذینفعان را عنوان کرد: آموزش عمومی امداد نجات برای امدادگران گاز، استفاده از ظرفیت خانه هلال جهت توسعه فرهنگ ایمنی و مصرف بهینه گاز، انجام طرح خادم برای خانواده‌ها، عضویت پیمانکاران اجرایی در شبکه‌های داوطلبی، تعریف رویکردهای انگیزشی جهت فعالین طرح توسن و تدوین سناریو شفاف نمودن نقشها و مسئولیت‌های دستگاه‌های اجرایی در مواقع بحرانی در قالب توسن نام برد.