اخبار نهادها و سازمان‎ها » استانها » اصفهان » شهرداری اصفهان
کد خبر : 704068
دوشنبه - 16 اردیبهشت 1398 - 14:21
صلواتی خبر داد:

راه‌اندازی دو پارک‌سوار در اصفهان تا پایان تابستان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: پارک‌سوارها محل خوبی برای تبادل و یکپارچگی سفرهای شهروندان است و همچنین باعث کاهش ترافیک و آلودگی مرکز شهر می‌شود.

راه‌اندازی دو پارک‌سوار در اصفهان تا پایان تابستان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از ایمنا، علیرضا صلواتی در گفت‌وگو با خبرنگار ما، با بیان اینکه پارک‌سوارها محلی برای استفاده از گونه‌های مختلف حمل و نقل عمومی از جمله دوچرخه، اتوبوس، مترو، تاکسی و خودروی شخصی است، اظهار کرد: ایجاد پارک‌سوار موجب رغبت بیشتر شهروندان برای استفاده از حمل و نقل عمومی می‌شود، مسافران وسیله نقلیه خود را تغییر داده و با وسیله دیگری به سمت مقصد حرکت می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سیاست توسعه پارک‌سوارها از گذشته در دستور کار سازمان حمل و نقل بوده است، افزود: در سال جاری نیز دو پارک‌سوار صفه و عاشق آباد احداث می‌شود.

صلواتی با اشاره به آغاز عملیات عمرانی پارک‌سوار صفه و عاشق‌آباد، خاطرنشان کرد: هدف از ایجاد این پارک ‌سوارها امتداد خطوط اتوبوسرانی تا پارک سوارها به منظور استفاده بهتر و بیشتر شهروندان از حمل و نقل عمومی است؛  هر کدام از این دو پارک‌سوارها در ایستگاه مبدا و مقصد خط یک قطار شهری اصفهان قرار دارد تا دسترسی آن‌ها برای استفاده شهروندان آسان‌تر باشد، اتوبوس‌های بین‌شهری که به مناطق مرکزی شهر و نقاط پر ازدحام وارد می‌شوند، در این دو پارک‌سوار متوقف شده و شهروندان بخشی از سفر خود را با مترو و اتوبوس‌های درون شهری طی می‌کنند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با تأکید بر اینکه احداث پارک‌سوار موجب شده شهروندان با دغدغه کمتر، آرامش بیشتر و اطمینان خاطر بالاتر سفر خود با وسایل حمل و نقل عمومی را انجام دهند، ادامه داد: تلاش بر این است تا این دو پارک‌سوار قبل از آغاز سال تحصیلی راه‌اندازی شود که در اینصورت سهم قطار شهری از سفرها، استفاده شهروندان از اتوبوس و مترو و تعداد مسافران افزایش پیدا می‌کند.

وی با اشاره به استفاده بیشتر مردم محلات شهر اصفهان از اتوبوس و مترو در صورت ایجاد این پارک‌سوارها، اضافه کرد: هدف احداث پارک‌سوارها کاهش تعداد سفر با خودروهای شخصی، به خصوص کاهش تعداد سفرها به مناطق مرکزی و نقاط پرازدحام شهر است.

صلواتی با اشاره به لزوم استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی برای سفر به مرکز شهر، تصریح کرد: با احداث پارک‌سوارها، شهروندانی که با خودروهای شخصی از شهرهای اطراف به اصفهان سفر می‌کنند، خودروی خود را در این محل‌ها پارک کرده و سفر درون شهری خود را با مترو و سایر وسایل حمل و نقل عمومی ادامه می‌دهند.