استانها » تهمینه دباغ چی » تولیدی » مرکزی
کد خبر : 795893
دوشنبه - 21 مرداد 1398 - 14:34
مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی:

راه‌آهن اراک با ۵۰ درصد ظرفیت باری خود فعال است

مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: در حال حاضر راه‌آهن اراک با ۵۰ درصد ظرفیت باری خود فعال است در حالی که امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

راه‌آهن اراک با ۵۰ درصد ظرفیت باری خود فعال است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیرکل راه‌آهن استان مرکزی گفت: در حال حاضر راه‌آهن اراک با ۵۰ درصد ظرفیت باری خود فعال است در حالی که امکان افزایش ظرفیت وجود دارد.

محمدرضا قربانی با اشاره به فشارهای خارجی و تحریم‌ها در طول یک سال اخیر، بیان کرد: با وجود همه فشارها و خروج امریکا از برجام، اما با نگاهی به ۸ ماه قبل می‌توان کاهش فشارها بر دولت و اخبار منفی را شاهد بود و تقریباً وضعیت رو به بهبود است و اخبار مثبت را می‌شنویم.

وی با تاکید بر اینکه انعکاس اخبار مثبت و اقدامات صورت گرفته، انگیزه‌زایی و امیدبخشی را برای جامعه به همراه دارد، افزود: در شرایط کنونی وظایف خبرنگاران بسیار دشوار و سنگین است و باید اخبار مهم و مثبت را به گوش جامعه برسانند.

قربانی با بیان اینکه مجموعه راه‌آهن جمهوری اسلامی تلاش دارد که هرماه اخبار خوش و اقدامات صورت گرفته را منعکس کند، گفت: راه‌آهن در صدد افزایش سهم حمل و نقل ریلی در کشور است و استان مرکزی نیز این رویکرد را دنبال خواهد کرد و در حوزه استحفاظی خود که شامل ۵ استان مرکزی، قم، لرستان، کرمانشاه و همدان می‌شود در پی توسعه زیرساخت‌هاست.

وی تصریح کرد: به منظور توسعه زیرساخت‌ها ایجاد دهکده لجستیک در استان کرمانشاه مدنظر است که این اقدام ایجاد محل توزیع و تجمع بار و افزایش صادرات و واردات غیرنفتی را رقم می‌زند. ۲۵۰ هکتار اراضی این استان برای ایجاد دهکده اختصاص یافته است و راه آهن نیز متولی اجرای این پروژه است. البته طی یک ماه اخیر ۲ خط بارگیری غلات و مواد نفتی و واردات مواد خوراکی و روغنی راه‌اندازی شده است که این امر قطعاً افزایش حمل و نقل کالا را به دنبال دارد و تا ۱۰ ماه آینده امکان حمل ۸۰۰ هزار تن بار از طریق این شبکه ریلی مهیا می‌شود.