استانها » تولیدی » قم » محمد توکلی
کد خبر : 769188
دوشنبه - 24 تیر 1398 - 20:03
معاون اداره کل محیط زیست استان قم:

راننده متخلف زیست محیطی دستگیر شد

قم ـ معاون نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: راننده کامیونی که تانکر حاوی پسماند صنعتی را مخفیانه در اطراف شهرک صنعتی شکوهیه تخلیه کرده بود، دستگیر شد.

راننده متخلف زیست محیطی دستگیر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،اسماعیل احمدیزاده با اشاره به تشدید نظارت و مقابله با متخلفان در حوزه پسماند و پساب صنعتی در استان خاطرنشان کرد: متأسفانه بر اثر تخلفات زیست محیطی برخی واحدهای صنعتی و خوردوهای حامل این مواد خطرناک، برخی نقاط استان قم با پسماندهای صنعتی آلوده شده است.

وی در ادامه افزود: این پسماندهای صنعتی که گاهی از استانهای همجوار نیز به قم منتقل شده است، عمدتا در ساعت های پایانی شب و در کمترین زمان به صورت مخفیانه در مراتع و کنار جاده ها تخلیه می شوند و شناسایی مقابله با آنها بسیار مشکل است.

معاون نظارت و پایش اداره کل محیط زیست استان قم گفت: خودروهای غیرمجاز حامل پسماندهای صنعتی باید با همکاری بخشداری ها، نیروی انتظامی، راهداری و جوامع بومی و محلی در هنگام عبور و مرور در جاده ها و پیش از تخلیه پسماندها، شناسایی و دستگیر شوند.

وی از دستگیری راننده کامیونی که تانکر حاوی پسماندهای صنعتی را مخفیانه در اطراف شهرک صنعتی شکوهیه تخلیه کرده بود، خبر داد و گفت: این راننده متخلف بلافاصله پس از تخلیه مواد آلوده توسط مردم منطقه شناسایی و پس از اطلاع به نیروی انتظامی و اداره کل حفاظت محیط زیست دستگیر شد.

احمدیزاده با بیان اینکه پرونده تخلف این راننده کامیون در مراجع قضائی در حال رسیدگی است، اظهار داشت: بر اساس هماهنگی های بعمل آمده و تأکید مسؤولان قضائی استان قم، با افرادی که در حوزه پسماندهای ویژه و صنعتی تخلفی را مرتکب شوند، بر اساس قوانین و ضوابط شدیدترین برخوردها صورت می پذیرد.