اخبار نهادها و سازمان‎ها » اصفهان » زهرا زرفشانی
کد خبر : 1044133
شنبه - 20 مرداد 1403 - 12:35
مدیر عامل شرکت ذوب آهن در گفتگو با ربیع خبر داد:

ذوب آهن برق خود را به صورت خودتامین تولید می کند/نیروگاه های ذوب آهن سالانه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می کنند/۱۱۵ مگاوات توان اسمی تولید برق نیروگاه حرارتی ذوب آهن است

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن با تولید لحظه ای بیش از ۱۶۵ مگاوات برق و تولید سالیانه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت برق، با عدم دریافت برق از شبکه سراسری، انرژی مورد نیاز خود را به صورت خود تامین در نیروگاه های خود تولید می کند.

ذوب آهن برق خود را به صورت خودتامین تولید می کند/نیروگاه های ذوب آهن سالانه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می کنند/۱۱۵ مگاوات توان اسمی تولید برق نیروگاه حرارتی ذوب آهن است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان گفت: شرکت ذوب آهن با تولید لحظه ای بیش از ۱۶۵ مگاوات برق و تولید سالیانه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت برق، با عدم دریافت برق از شبکه سراسری، انرژی مورد نیاز خود را به صورت خود تامین در نیروگاه های خود تولید می کند.

مهدی کوهی در گفتگو با خبرنگار ربیع افزود: در حال حاضر ۲۴۹ مگاوات توان اسمی تولید برق سه نیروگاه ذوب آهن است.

وی ادامه داد: همچنین به طور میانگین ۱۶۵ مگاوات توان تولید برق در ذوب آهن داریم.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان با اشاره به میزان مصرف انرژی در ذوب آهن اصفهان بیان داشت: هم اکنون ۴۳۶ هزار مترمکعب بر ساعت میزان مصرف گازهای فرآیندی است که حاصل از فعالیت باتری های کک سازی و کوره بلندها می باشد و ۴۶ هزار متر مکعب بر ساعت گاز طبیعی مصرف می کنیم.

کوهی تصریح کرد: ۴۸ هزار متر مکعب بر ساعت نیز عدم مصرف گاز طبیعی داریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهارداشت: در نیروگاه حرارتی ذوب آهن که به تولید برق، تامین آب گرم شبکه شوفاژ و مصرف گازهای فرآیندی جهت رعایت الزامات زیست محیطی می پردازد، ۱۱۵ مگاوات توان اسمی تولید برق داریم و ۶۰ مگاوات میانگین توان تولید برق در این نیروگاه است.

وی ادامه داد: در نیروگاه ۱۱۰ مگاواتی ذوب آهن نیز علاوه بر تولید برق، مصرف گازهای فرآیندی نیز از جمله تواناییهای این نیروگاه است و هم اکنون این نیروگاه توان اسمی تولید ۱۱۰ مگاوات برق دارد و میانگین توان آن نیز ۹۵ مگاوات است.

وی همچنین به توانایی تولید برق نیروگاه مرکزی ذوب آهن اشاره و عنوان کرد: این نیروگاه با تامین هوای دمشی کوره های بلند، ارسال بخار کک سازی ها، تامین گرمایش شبکه شوفاژ کل کارخانه و تغذیه آب دیگ های بخار فولادسازی به تولید ۲۴ مگاوات برق می پردازد.

وی افزود: همچنین این نیروگاه تامین و تثبیت بخار کارخانه، تولید برق و تامین کمبود آب بویلرهای نیروگاه حرارتی را بر عهده دارد و در مجموع سه نیروگاه ذوب آهن سالانه یک میلیون و ۴۴۵ هزار و ۴۰۰ مگاوات ساعت برق تولید می کنند.

مدیر عامل شرکت سهامی ذوب آهن ادامه داد: با مصرف گازهای فرآیندی همچون کک و کوره در نیروگاه های ما، علاوه بر کاهش مصرف گاز طبیعی، الزامات زیست محیطی نیز رعایت می شود.

زهرا زرفشانی