استانها » تولیدی » خبر پوششی » گلستان » نادر کرمی
کد خبر : 469098
دوشنبه - 16 مهر 1397 - 15:41

دیدار مدیر کل بیمه سلامت گلستان با مدیر کل ثبت احوال این استان

در راستای عملیاتی نمودن طرح احراز هویت برخط و حذف دریافت تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضیان بیمه درمان، مدیر کل بیمه سلامت گلستان و مدیر کل ثبت احوال این استان در تاریخ ۹۷/۷/۸دیدار و گفتگو کردند.

دیدار مدیر کل بیمه سلامت گلستان با مدیر کل ثبت احوال این استان

به گزارش پایگاه خبری ربیع، در راستای عملیاتی نمودن طرح احراز هویت برخط و حذف دریافت تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضیان بیمه درمان، مدیر کل بیمه سلامت گلستان و مدیر کل ثبت احوال این استان در تاریخ ۹۷/۷/۸دیدار و گفتگو کردند.

دکتر سید محمد حسینی در زمینه تسهیل در امور ارائه خدمات به متقاضیان بیمه خواستار اختصاص یک رمز عبور ویژه از سامانه ثبت احوال گردید که درآن بیمه سلامت توانایی مشاهده مشخصات سجلی متقاضیان بیمه را داشته باشد و مشخصات ایشان از قبیل وضعیت تاهل و اطلاعات فرزندان را به جهت رعایت اصل شرط خانوار در تمامی صندوق های بیمه ای قابل دسترسی باشد.

وی افزود: بدین گونه می توان بدون دریافت تصویر شناسنامه و کارت ملی متقاضیان و با استفاده از سامانه ثبت احوال افراد را تحت پوشش بیمه درمان قراردهیم.

در ادامه آقای دولو ، مدیر کل  ثبت احوال استان نیز ضمن استقبال از این طرح بیان نمود که این درخواست نیازمند تهیه و تنظیم یک تفاهم نامه مشترک از سوی ستاد مرکزی سازمان یا ثبت احوال کشور بوده که پس از انعقاد تفاهم نامه کشوری اجرای این برنامه با همکاری دو دستگاه در داخل استان امکانن پذیر خواهد بود.