استانها » تولیدی » صدیقه عباسی نیک » مازندران
کد خبر : 899897
دوشنبه - 18 آذر 1398 - 12:27

دیدار دانشگاهیان و فرهنگیان با شهردار آمل

سید احمد شهیدی رئیس دانشگاه آزاداسلامی آیت اله آملی، قاسم پور رئیس دانشگاه پیام نور، روزبه نصیری رئیس دانشکده سما و عباس مرزبند رئیس اداره آموزش و پرورش آمل به همراه برخی از اساتید و معاونان برای بیان تبریک به سید حمید هاشمی شهردار جدید آمل در دفتر وی حضور یافتند.

دیدار دانشگاهیان و فرهنگیان با شهردار آمل

به گزارش پایگاه خبری ربیع، سید احمد شهیدی رئیس دانشگاه آزاداسلامی آیت اله آملی، قاسم پور رئیس دانشگاه پیام نور، روزبه نصیری رئیس دانشکده سما و عباس مرزبند رئیس اداره آموزش و پرورش آمل به همراه برخی از اساتید و معاونان برای بیان تبریک به سید حمید هاشمی شهردار جدید آمل در دفتر وی حضور یافتند.

به گزارش اداره روابط عمومی شهرداری آمل، خسرو ابراهیم زاده رئیس شورای اسلامی شهر آمل نیز در این دیدار ضمن معرفی دانشگاهیان و رئیس آموزش و پرورش آمل اظهار کرد: در دهه‌های اخیر شهر آمل را به کارکرد صنعتی می‌شناسند در صورتیکه آمل شهری تاریخی، فرهنگی بوده که نامش در افسانه‌های ایرانی بارها آمده است.

وی افزود: اگر می‌بینیم آمل امروز در زمینه اقتصادی و صنعتی زبانزد است به هویت این شهر و جایگاه تمدنی آن و شهروندانش بر می‌گردد.

ابراهیم زاده نقش جامعه علمی را در توسعه شهری مهم عنوان کرد و گفت: شورای اسلامی شهر و شهرداری همیشه پذیرای نظرات دانشگاهیان بوده است.

فرزین محمودی پاتی رئیس شورای اسلامی استان و عضو شورا اسلامی شهر نیز در این دیدار بر تقویت روابط دانشگاه‌ها با مجموعه مدیریت شهری تأکید کرد و گفت: آمل دارای ظرفیت مناسب دانشگاهی است و ما در شورای اسلامی شهر از دیدگاه‌های مؤثر جامعه علمی بهره برده‌ایم.

سید حمید هاشمی نیز در این دیدار با اشاره به نقش چند بعدی شهر در توسعه پایدار گفت: آموزش و فرهنگ از ابعاد تأثیر گذاری است که نیاز به مطالبه گری بیشتری از سوی فعالان این حوزه دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری آمل مشارکت جامعه علمی، فرهنگی و دانشگاهی را در اداره یک شهر یک اصل می‌داند افزود: شهرداری وظایف گسترده‌ای دارد و باید با مشارکت شهروندان توسعه همه جانبه را رقم زد.

شهردار آمل تصریح کرد: هرچه تعداد متخصصین و دانشگاهیان به معنای واقعی در یک شهر افزایش یابد هزینه‌های مدیریت شهری کاهش می‌یابد.

عباس مرزبند رئیس آموزش و پرورش شهرستان آمل نیز اظهار کرد: شهر آمل علیرغم گسترش کالبدی خود در همه زمینه‌ها مستلزم ارتقاء سرانه آموزشی است که امیدواریم طی برگزاری جلسات تخصصی در طرح‌های شهری لحاظ شود.

وی با بیان اینکه هم افزایی آموزش و پرورش و دانشگاهیان با مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری به توسعه شهری کمک می‌کند افزود: برای شهردار جدید که دوستدار علم و فرهنگ است آرزوی موفقیت داریم.

سید احمد شهیدی رئیس دانشگاه آیت اله آملی نیز برای همکاری با شهرداری آمل در قالب عقد قرار دادهای علمی در حوزه شهری اعلام آمادگی کرد و گفت: آمل از متخصصین خوبی در حوزه شهری برخوردار است که برخی از این متخصصین در شورای اسلامی شهر ایفای نقش دارند.

قاسم پور رئیس دانشگاه پیام نور آمل نیز در این دیدار خواستار توزیع عادلانه خدمات در شهر بویژه در فضای دانشگاهی شد و گفت: شهرداری در کنار دانشگاه می‌تواند محیط مطلوب شهری را ایجاد کند.

در این دیدار محمد محمدی و جهانگیر آذری از اعضای شورای اسلامی شهر آمل نیز حضور داشتند.