استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 413435
دوشنبه - 12 شهریور 1397 - 22:10
رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی مطرح کرد

دو مقام سومی در مسابقات کشوری شروعی خوب برای بسکتبال خراسان شمالی

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی دو مقام سومی در مسابقات کشوری را شروعی خوب برای بسکتبال استان دانست و گفت: با برنامه‌ریزی‌های دقیق و مساعدت همه دستگاه‌ها در سال‌های آینده قطعاً خراسان شمالی یک تیم قدرتمند ازلحاظ داوری، مربیگری و تیمی خواهد بود.

دو مقام سومی در مسابقات کشوری شروعی خوب برای بسکتبال خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس،  مسابقات بسکتبال قهرمانی کشور در رده‌های مختلف هرساله در مرداد و شهریورماه در دو بخش آقا و خانم زیر نظر فدراسیون برگزار می‌شود که همه استان‌ها شرکت می‌کنند.

هرساله مسابقات متعددی در سطح کشور برگزار می‌شود اما معتبرترین مسابقات، رقابت‌هایی است که زیر نظر فدراسیون بسکتبال است و تمام بازیکنان، داوران و مربیان در این مسابقات ارزش‌گذاری و شناخته می‌شوند.

خراسان شمالی نیز در سه رده (نونهالان دختر، نونهالان پسر و جوانان دختر) تیم به این مسابقات اعزام کرد.

جایگاه سوم مسابقات کشوری از آن دختران بسکتبالیست خراسان شمالی

مسابقات رده جوانان دختر در شهر دامغان استان سمنان در تاریخ ۲۳ لغایت ۲۹ مردادماه برگزار شد که از خراسان شمالی یک تیم شامل خانم‌ها سروین شیدا، سپیده شرافتی، الهام ایزانلو، درسا پسندیده، سوگند علی نیا، روشنک رشیدی، فاطمه عنایت فرخنده، نیلوفر محمدی، مهربان دلاوری، مائده فرهادی، غذل شاکری و رژان ایرجی به مربیگری سارا نوروزی و سرپرستی خانم حسن‌زاده به این مسابقات اعزام شد.

همچنین فاطمه باقری نیز به‌عنوان داور راهی این مسابقات شد و به قضاوت پرداخت.

درنهایت بانوان خراسان شمالی توانستند مقام سوم را برای استان به ارمغان بیاوردند که حداقل در طول ۱۲ سال گذشته چنین کسب مقامی را نداشتیم.

نونهالان پسر بسکتبالیست خراسان شمالی بر سکوی سوم ایستادند

همچنین در بخش نونهالان پسر به میزبانی قم برگزار شد و تیم خراسان شمالی متشکل از آقایان سینا ارسلانی، میلاد ایزانلو، امیرحسین نیستانی، امیرمحمد ایزانلو، پویا صدرزاده، امیرحسین محمدیانی، امیرحسین محمدی، امیرمهدی نعمتی، آرین شریعتی، امیررضا پارسا و آرشاویر چمن‌آرا، به مربیگری علی صفر زاده و سرپرستی مجتبی جهانی عازم این مسابقات شد.

نونهالان پسر خراسان شمالی در این بخش نیز مقام سومی را برای استان به ارمغان آوردند که این مقام آوری برای استان تاکنون بی‌سابقه بوده و در سال‌های گذشته چنین مقام‌هایی از مسابقات کشوری برای استان حاصل نشده بود.

تیم نونهالان دختر نیز شنبه ۹ شهریور عازم مسابقات کشوری به میزبانی یزد شدند و خانم‌ها نازنین خانزاده، کیمیا نظری، فاطمه میرزایی، ریحانه فیروزه، فاطمه آخرتی، آرزو خجسته، ملیکا سجادی، کوثر روان بد، فاطمه خارپرور، الهه غفاری و زهرا برهانی اعضای تیم استان را تشکیل می‌دهند و فاطمه باقری به‌عنوان مربی، ملیحه شمسایی به‌عنوان سرپرست تیم اعزامی را همراهی کردند و همچنین آرزو هدایتی نماینده داور استان نیز در این بازی‌ها به قضاوت می‌پردازد.

این بازی‌ها از ۱۰ شهریور آغاز و تا ۱۵ شهریورماه به طول می‌انجامد.

پیش‌ازاین‌ها نیز لیگ بسکتبال بزرگ‌سالان استان که از دی‌ماه ۹۶ آغازشده بود و درنهایت در ۲۷ تیرماه با قهرمانی تیم هیات بسکتبال شیروان به پایان رسید که این لیگ نیز بعد سالیان دراز حداقل ۲۰ سال وقفه برگزار شد و شورونشاطی در جامعه بسکتبال استان به راه انداخت.

در سال‌های ۹۱ و ۹۲ نیز که سرپرست هیات بسکتبال مهدی غفوریان بود دو رده میزبانی و اردوی تیم ملی نونهالان و مینی بسکتبال در استان برگزار شد که بی‌سابقه بوده است

در کمتر از یک سال (مهرماه ۹۶) از حضور رئیس جدید هیات بسکتبال استان اتفاقات و برنامه‌ریزی‌های خوبی در حال انجام است در ادامه گفتگوی فارس را با مهدی غفوریان رئیس هیات بسکتبال استان می‌خوانید.

مهدی غفوریان در بجنورد اظهار کرد: رشته بسکتبال با هیچ رشته‌ای قابل‌مقایسه نیست و رقابت‌هایی که در بسکتبال وجود دارد هم‌ سطح بالایی دارد و هم پرشور و هیجان است و مقام آوری در این رشته سخت و سطح بالای مسابقات بسیار ارزشمند است.

دو مقام سومی در مسابقات کشوری شروعی خوب برای بسکتبال خراسان شمالی

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی همچنین گفت: بر این اساس که در سال‌های قبل ما هیچ مقامی در سطح کشور نداشتیم فدراسیون گروه‌بندی کرد در سه گروه a,b و c و خراسان شمالی با توجه به اینکه مقامی نداشت در بخش نونهالان پسر و دختر در گروه c و اما در رده جوانان دختر در گروه b قرار گرفت که واقعاً باعث شگفتی جامعه بسکتبال شد و از این مقام سومی و نحوه بازی دختران بسکتبالیست استان لذت بردند.

غفوریان ادامه داد: با حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان استان و اختصاصی شدن سالن بسکتبال توانستیم در دو رده به مقام سوم کشور برسیم و به همه ثابت شد که اگر تلاش و برنامه‌ریزی باشد بسکتبالیست‌های خراسان شمالی نیز می‌توانند در مسابقات کشور کسب عنوان داشته باشند.

وی اظهار کرد: با توجه به این‌که بسکتبال استان تازه شروع‌شده و جان دوباره گرفته و به‌تازگی با آمدن مدیرکل جدید حمایت‌های خوبی اتفاق افتاده، این کسب مقام‌ها را استارت خیلی خوبی برای بسکتبال استان می‌دانم که حتی استان‌های دیگر نیز برای بنده پیام تبریک فرستادند.

داوران بسکتبال خراسان شمالی در مسیر پیشرفت

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی افزود: داور نیز از استان به این مسابقات اعزام کردیم که در طی چند سال گذشته داوری در مسابقات نداشتیم و هم‌اکنون نماینده داور، مربی و بازیکن داریم که همه جوان و آتیه‌دار هستند و آینده درخشانی برای مربیان و داوران جوان استان می‌بینم که در سال‌های آینده خراسان شمالی یک تیم قدرتمند ازلحاظ داوری، مربیگری و تیمی خواهد بود.

بستر فراهم است/ می‌توانیم میزبانی بگیریم و فقط خوابگاه و هزینه‌ها با چالش مواجه است

غفوریان با اشاره به سالن اختصاصی بسکتبال استان بیان کرد: سالن بسکتبال استان در حال حاضر بهترین شرایط را دارد و برای میزبانی چیزی کم ندارد و حتی می‌توان گفت در سطح سالن‌های پایتخت است و ازلحاظ‌های تجهیزات، سکوی تماشاگران، صوت و نور کم و کسری نیست و میزبانی‌ها را نیز می‌توان به راحت برای استان گرفت و فقط بحث خوابگاه و هزینه‌ها با چالش مواجه است.

وی تصریح کرد: هر تیم برای اعزام بایستی ۶ ماه تمرینات منظمی داشته باشد و ازآنجایی‌که تازه مدیریت هیات استان را بر عهده گرفتم و چالش‌ها و مشکلات زیادی پیش روی من بود و هیات نه دفتر، نه تجهیزات و نه توپی در اختیار داشت و فقط بازیکنان پرانگیزه داشتیم.

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی ادامه داد: کف‌پوش و چراغ‌های سالن مشکل داشت و همچنین اسکوربرد و سکوی تماشاگر نداشتیم و معتقدم زمانی که بستر آماده نباشد هیچ پیشرفتی اتفاق نمی‌افتد لذا با پیگیری این موارد سعی کردیم بستر را که از ابتدایی‌ترین مسائل برای موفقیت است آماده کنیم و در حال حاضر یک سالن مجهز داریم.

غفوریان با اشاره به برنامه‌های آتی هیات گفت: از مهرماه امسال تمرینات تیم منتخب استان در رده‌های مختلف را زودتر شروع می‌کنیم که برای سال ۹۸ بتوانیم تیم‌های منسجم‌تر و بهتری را به مسابقات اعزام کنیم و هر مربی را مخصوص برای یک رده قراردادیم تا تمرکز بهتری داشته باشد و نتیجه مطلوب‌تری در مسابقات به دست آوریم.

نائب رئیس هیات بسکتبال استان مشخص شد

وی همچنین از انتخاب نائب رئیس هیات بسکتبال استان خبر داد و بیان داشت: خانم مه هستی آدینه زاده به‌عنوان نائب رئیس برگزیده شد تا بخش بانوان نیز باقوت و قدرت پا در مسیر پیشرفت بگذارد؛ خانم آدینه زاده بسکتی نیست اما سابقه مدیریت دارد و با توجه به مشاوره‌هایی که می‌گیرد و تلاشی که می‌کند، مطمئناً در بخش بانوان هم موفق خواهیم بود.

گله از مسئولین دستگاه‌های اجرایی

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی با گله از مسئولین دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: هر مسابقه‌ای که برگزار می‌کنیم باوجود دعوت به‌عمل‌آمده، مسئولین دستگاه‌های اجرایی همچون شورای شهر، بازدید به عمل نمی‌آورند، به‌هرحال حضور این مسئولین در جمع ورزشکاران و مسابقات باعث ایجاد قوت قلب و دلگرمی برای بسکتبالیست‌ها می‌شود و ازلحاظ بودجه‌ای هم نیازمند حمایت هستیم و بیایند شرایط را ببینند قطعاً ترغیب به حمایت می‌شوند.

خانواده‌ها فرزندان خود را با هماهنگی هیات بسکتبال به مربیان بسپارند

غفوریان برای چندمین بار از خانواده‌ها خواست قبل از هر ثبت نامی و پیش از آن‌که فرزندان خود را به مربیان بسکتبال جهت آموزش بسپارند، حتماً از هیات بسکتبال در خصوص مربی موردنظر استعلام بگیرند که آیا این مربی مورد تائید هیات بسکتبال هست یا خیر.

وی ادامه داد: در یک ماه اخیر شکایات بسیاری از خانواده‌ها به دست ما رسیده و اگر خانواده‌ها می‌خواهند فرزندانشان موفق باشند و به رده‌های بالاتر، اردوهای تیم ملی و مسابقات اعزامی راه پیدا کنند با هیات همکاری داشته باشند و حتماً مربی که انتخاب می‌کنند مورد تائید هیات استان باشد چراکه برخی مربیان هستند که بروز نیستند و متعاقباً نمی‌توانند آموزش درستی را منتقل کنند و این باعث عدم پیشرفت بازیکن می‌شود.

رئیس هیات بسکتبال خراسان شمالی همچنین بیان کرد: در این سال‌ها هیات بدون برنامه درستی جلو رفته و ظرف ۶ ماه همه مشکلات هیات رفع شدنی نیست و همه باید کمک کنند تا موانع پیشرفت را از پیش روی بسکتبال استان برداریم.

غفوریان در ادامه با اشاره به لیگ بسکتبال بزرگ‌سالان استان که اواخر تیرماه ۹۷ به پایان رسید از تیم اخلاق (آلومینای جاجرم)، تیم قهرمان (هیات بسکتبال شیروان) تشکر کرد و گفت: برای سال جاری و برگزاری مجدد لیگ در حال مشورت هستیم و به‌احتمال‌زیاد لیگ بسکتبال استان را در رده نونهالان و یا در رده جوانان برگزار می‌کنیم.

وی با اشاره به مسابقات اوقات فراغت بسکتبال اضافه کرد: این مسابقات در رده بانوان برگزار شد و در رده آقایان نیز در هفته جاری برگزار خواهیم کرد و طی اختتامیه جشنواره اوقات فراغت تابستان از برترین‌های لیگ بسکتبال، داوران، تیم‌های اعزامی به مسابقات کشوری و بهترین‌های مسابقات اوقات فراغت تجلیل به عمل خواهد آمد.

لازم به ذکر است مهدی غفوریان ۲۳ سال است در حوزه بسکتبال فعالیت می‌کند، بازیکن بوده و اکنون در لیگ‌های کشوری اعم از سوپر لیگ، دسته یک و لیگ ملی قضاوت می‌کند و داوری ملی بسکتبال را دارا می‌باشد.

انتهای پیام/