استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 509657
یکشنبه - 13 آبان 1397 - 19:09
رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی خبر داد

دو مدال خوش‌رنگ مسابقات قهرمانی کشور بر گردن ژیمناست خراسان شمالی

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی گفت: مهرداد قدیمی ژیمناست خراسان شمالی دو مدال طلا و برنز در مسابقات قهرمانی جوانان کشور در دو ماده دارحلقه و پرش خرک، برای استان به ارمغان آورد.

دو مدال خوش‌رنگ مسابقات قهرمانی کشور بر گردن ژیمناست خراسان شمالی

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس، حبیب وحیدی  اظهار کرد: مسابقات ژیمناستیک هنری قهرمانی جوانان کشور در سنندج در روزهای ۹ و ۱۰ آبان ماه با حضور ۲۰ تیم از سراسر کشور و به میزبانی سنندج برگزار شد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی در ادامه افزود: این مسابقات در رده جوانان و در ۶ ماده ژیمناستیک برگزار شد و مهرداد قدیمی تنها نماینده خراسان شمالی در این مسابقات بود.

وی همچنین گفت: قدیمی به همراه پدرش برات قدیمی که از مربیان وی نیز محسوب می‌شود و یک سرپرست عازم این مسابقات شد.

وحیدی ادامه داد: این اولین مسابقه مهرداد قدیمی در رده سنی جوانان بود و با عملکرد خوبی که داشت توانست مدال طلای دارحلقه و مدال برنز پرش خرک را به گردن بیاویزد و بر کارنامه افتخاراتش بیفزاید.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی مهرداد قدیمی را از نخبگان ژیمناستیک کار استان دانست و بیان کرد: قدیمی مدام تمرین می‌کند و حداقل روزانه ۲ ساعت تمرین دارد، او سال گذشته نیز در مسابقات رده نوجوانان مدال طلای دارحلقه را کسب کرد و در مسابقات مدارس کشور نیز مدال دارحلقه خود را تکرار کرد و اگر پیست حرکات زمینی مناسبی برای تمرین در استان وجود داشته باشد در این ماده نیز قطعاً شانس مدال خواهیم داشت.

وی همچنین گفت: قدیمی با کسب این ۲ مدال و عملکرد خوبی که از خود نشان داد قطعاً به اردوی تیم ملی دعوت خواهد شد.

وحیدی همچنین از برگزاری مسابقات نوجوانان با عنوان المپیاد ورزشی استعدادهای برتر کشور در حدود ۲ ماه دیگر خبر داد که از خراسان شمالی نیز ۲ نوجوان به این مسابقات اعزام خواهند شد.

رئیس هیات ژیمناستیک خراسان شمالی در پایان از نبود تجهیزات مناسب در استان برای قهرمان‌پروری در ژیمناستیک سخن گفت و افزود: استعدادهایی چون مهرداد قدیمی در استان وجود دارد اما پرورش استعدادها و قهرمان‌پروری نیاز به یک سالن تخصصی و البته مجهز دارد تا بتوان شاهد درخشش و رشد ژیمناستیک استان بود، سالن مختص ژیمناستیک به‌زودی به هیات تحویل داده می‌شود اما در بحث تجهیز آن با مشکل موجه هستیم.

لازم به ذکر است تیم‌های اردبیل، کردستان و آذربایجان شرقی به ترتیب اول تا سوم شدند.

انتهای پیام/ ۷۱۰۱۳