دومین همایش پیاده‌روی خودجوش و مردمی “#جاماندگان_قافله_اربعین” روستاهای قهرود و جوینان برگزار شد.

 همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) جوینان و قهرود با عنوان «جاماندگان قافله اربعین» با پای پیاده عازم آستان مقدس شهسواران شدند.

به گزارش پایگاه خبری ربیع،  همزمان با برگزاری راهپیمایی عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی، کاروان عظیم عاشقان اباعبدالله الحسین(ع) جوینان و قهرود با عنوان «جاماندگان قافله اربعین» با پای پیاده عازم آستان مقدس شهسواران شدند.
این همایش با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی، پایگاه مقاومت بسیج، هیئت های مذهبی، کانال های اطلاع رسانی و خیرین گرامی هر دو روستا و هیئت امناء آستان مقدس امامزاده حسین(ع) و شهسواران برگزار شد.
جاماندگان اربعین حسینی(ع) قهرود پس از حضور در امامزاده حسین(ع) جوینان، قرائت زیارت عاشورا و صرف صبحانه، همراه با عزاداران جوینانی، پیاده‌روی ۱۴ کیلومتری تا امامزادگان شهسواران را آغاز کردند.
در طول این همایش، اقدامات ترافیکی و انضباطی، فرهنگی، رفاهی و خدماتی برای خدمات رسانی بهینه به عزاداران پیش بینی شده بود و حضور اکیپ های نیروی انتظامی، پلیس راه، اورژانس، آتشنشانی و بسیج جهت همراهی با راهپیمایان قابل تقدیر بود.
همچنین ۴ موکب ثابت و یک موکب سیار در طول مسیر برای پذیرایی از عزاداران در نظر گرفته شده بود که در فواصل مختلف با پذیرایی های متنوع به عزاداران خدمت رسانی نمودند.
پس از گذشت حدود ۴ ساعت از شروع پیاده‌روی، عزاداران وارد حریم آستان مقدس شهسواران شدند.
 
حضور باشکوه و غیرقابل پیش‌بینی مردم خوب روستاهای جوینان و قهرود با همراهی فعالانه ی کودکان، نونهالان، خانم ها، سالخوردگان و… ضمن نمایش وحدت و همبستگی مردم، تصویری ماندگار از این همایشِ خودجوش و مردمی را در ذهن ها به یادگار گذاشت و بزرگترین اجتماع مذهبی مردم منطقه را رقم زد.