تازه های تکنولوژی » فناوری و ارتباطات » گوشی های هوشمند
کد خبر : 331992
شنبه - 2 تیر 1397 - 12:42

دومین بروزرسانی آزمایشی Android P برای نوکیا ۷ پلاس منتشر شد

به لطف تغییرات بنیادی که گوگل در روند تولید و انتشار سیستم‌عامل‌های خود ایجاد کرده است، هم‌اکنون نسخه‌های آزمایشی سیستم‌عامل آن‌ها در سریع‌ترین زمان ممکن به دست کاربران می‌رسد و هم‌اکنون گوشی نوکیا ۷ پلاس هم می‌تواند جدیدترین بروزرسانی آن‌ها را دریافت کند.

دومین بروزرسانی آزمایشی Android P برای نوکیا ۷ پلاس منتشر شد

به گزارش پایگاه خبری ربیع،به لطف تغییرات بنیادی که گوگل در روند تولید و انتشار سیستمعاملهای خود ایجاد کرده است، هماکنون نسخههای آزمایشی سیستمعامل آنها در سریعترین زمان ممکن به دست کاربران میرسد و هماکنون گوشی نوکیا ۷ پلاس هم میتواند جدیدترین بروزرسانی آنها را دریافت کند.

کاملاً مشخص است که گوگل با استفاده از مزیتهای پروژهی Treble خود و همچنین همکاریهای نزدیکی که با کوالکام داشته است، توانسته نسخههای آزمایشی سیستمعامل اندروید در راه خود را برای تعدادی از گوشیهای خانواده Pixel خود منتشر کند و حتی دست دیگر توسعهدهندگان و کمپانیهای نیز برای انتشار این نسخهها برای گوشیهایشان بیشتر از پیش باز باشد. این گونه توسعهدهندگان میتوانند تا قبل از انتشار رسمی سیستمعامل گوگل، برنامهها و اپلیکیشنها خود را روی طیف وسیعتری از دستگاههای همراه اجرا و آزمایش کنند که قدم رو به جلویی برای گوگل به حساب میآید.

ما در گذشته شاهد دریافت بروزرسانی نسخه ۲ بتا (نسخه آزمایشی شماره ۲) سیستمعامل اندروید پی (Android P) روی گوشیهای خانواده Google Pixel، Essential Phone PH-1، Sony Xperia XZ2 و حتی OnePlus 6 بودیم و هماکنون چنین چیزی برای گوشی Nokia 7 Plusمحقق شده است. آخرین نسخهی آزمایشی اندروید پی برای دستگاههایی در دسترس قرار میگیرد که نسخهی یک آزمایشی این سیستمعامل را داشته باشند و این مسئله از طریق یک بروزرسانیOTA (On The Air – روشی برای انتشار بروزرسانی برای گوشیهای موبایل و …) در دسترس است.

با این حال کاربران در زمان حاضر میتوانند با مراجعه به پورتال توسعه دهندگان نوکیا، در آن ثبت نام کرده و رام (ROM) مورد نظر را دانلود و روی گوشی خود فلش کنند که البته باید به فرآیند فلش کردن گوشی و نصب رام روی آن هم تسلط داشته باشند. در حال حاضر این تنها راه برای دور زدن زمان انتظار برای دریافت این بروزرسانی است که البته باید بدانید که هدف از این مسئله، دسترسی توسعهدهندگان به آخرین امکاناتی است که در این سیستمعامل قرار داده شده و هدف از انتشار آن، کاربران عادی نیست. به همین خاطر اگر شما صرفاً میخواهید در کاربریهای روزانه چنین سیستمعاملی را همراه خود داشته باشید، بهتر است در تصمیم خود تجدید نظر کنید، چرا که با پایدار نبودن این نسخه ممکن است شما با مشکلات متعددی از قبیل پشتیبانی نشدن از یکسری سیمکارتها و یا عدم توانایی در ذخیره فایلها روی کارت حافظه جانبی مواجه شوید.