استانها » البرز
کد خبر : 666015
یکشنبه - 19 اسفند 1397 - 22:30
معاون توسعه امور روستایی رئیس جمهور:

دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل روستایی تخصیص داده است

معاون توسعه امور روستایی رئیس جمهور گفت: دولت اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد مشاغل روستایی تخصیص داده است.

دولت ۱۸ هزار میلیارد تومان برای ایجاد مشاغل روستایی تخصیص داده است

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز, محمد امید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور, امروز در حاشیه سفر خود به استان البرز و حضور در روستای حسنکدر گفت:  دولت فعلی اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد مشاغل روستایی تخصیص داده است.

 معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این مهم که گره روستاهای کشور با حرکت حول محور اشتغال زایی پایدار روستایی برطرف خواهد شد افزود: این اعتبار, امکان ارائه تسهیلاتی برای ایجاد شغل برای روستاییان به وجود می آورد، که باز پرداخت آن به صورت ۶ درصد تا سقف ۹ سال است.

این مسئول افزود: آمار واقعی روستانشینان سطح کشور ۲۲ میلیون نفر است که ابتدای انقلاب نیز همین آمار حاکم بود و این ارزیابی نشان می دهد که هیچ توسعه ای در امور روستایی نداشته ایم.

وی با نظر بر این مطلب که در سطح کشور ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستا وجود دارد که بالغ بر ۲۰ خانوار سکنه دارند و نیازمند توسعه زیرساخت ها هستند، تصریح کرد: جمعیت روستایی به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب که با وجود اقدامات انجام شده متاسفانه توسعه روستاها محقق نشده است، توضیح داد: یکی از دلایل عدم تحقق توسعه روستایی عدم ایجاد مشاغل جدید در این مناطق است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم اشتغال زایی روستایی و عشایری ارتقاء یابد, بیان کرد: با جدیت پیگیر رسیدگی به امور روستایی هستیم؛ با توسعه مناطق گردشگری خواهیم توانست به توسعه اقتصادی دست یابیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روستاها همواره محل تولید و فعالیت هستند از این رو نباید تنها به مکانی به عنوان استراحتگاه تبدیل شود از همین رو مسیر حرکت را به سمت اشتغال روستایی هدایت کردیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/ س/۳