به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از  فارس از البرز, محمد امید معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور, امروز در حاشیه سفر خود به استان البرز و حضور در روستای حسنکدر گفت:  دولت فعلی اعتبار ۱۸ هزار میلیارد تومانی برای ایجاد مشاغل روستایی تخصیص داده است.

 معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم کشور با بیان این مهم که گره روستاهای کشور با حرکت حول محور اشتغال زایی پایدار روستایی برطرف خواهد شد افزود: این اعتبار, امکان ارائه تسهیلاتی برای ایجاد شغل برای روستاییان به وجود می آورد، که باز پرداخت آن به صورت ۶ درصد تا سقف ۹ سال است.

این مسئول افزود: آمار واقعی روستانشینان سطح کشور ۲۲ میلیون نفر است که ابتدای انقلاب نیز همین آمار حاکم بود و این ارزیابی نشان می دهد که هیچ توسعه ای در امور روستایی نداشته ایم.

وی با نظر بر این مطلب که در سطح کشور ۳۸ هزار و ۵۰۰ روستا وجود دارد که بالغ بر ۲۰ خانوار سکنه دارند و نیازمند توسعه زیرساخت ها هستند، تصریح کرد: جمعیت روستایی به ۲۶ درصد کاهش یافته است.

وی با بیان این مطلب که با وجود اقدامات انجام شده متاسفانه توسعه روستاها محقق نشده است، توضیح داد: یکی از دلایل عدم تحقق توسعه روستایی عدم ایجاد مشاغل جدید در این مناطق است.

وی با تأکید بر اینکه انتظار داریم اشتغال زایی روستایی و عشایری ارتقاء یابد, بیان کرد: با جدیت پیگیر رسیدگی به امور روستایی هستیم؛ با توسعه مناطق گردشگری خواهیم توانست به توسعه اقتصادی دست یابیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: روستاها همواره محل تولید و فعالیت هستند از این رو نباید تنها به مکانی به عنوان استراحتگاه تبدیل شود از همین رو مسیر حرکت را به سمت اشتغال روستایی هدایت کردیم.

انتهای پیام/پ/۱۱۰۲/ س/۳