استانها » خراسان شمالی
کد خبر : 785587
پنجشنبه - 10 مرداد 1398 - 21:51

دولت بستر ورود بخش خصوصی به صنعت را آماده کند

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین‌الملل گفت: بخش دولتی باید زمینه ورود بخش خصوصی را آماده کند زیرا بخش صنعت بر دوش سرمایه‌گذاران و فعالان خصوصی است.

دولت بستر ورود بخش خصوصی به صنعت را آماده کند

به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمدرضا فیاض پیش از ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به پیچیدگی‌های کار صنعت اظهار کرد: صنعتگران سربازان جنگ اقتصادی هستند و هرکسی که مشغول به‌کار صنعتی هست ۲۴ حرفه را باید به یاد داشته باشد.

وی کشاورزی و صنعت در خراسان شمالی را ازجمله پتانسیل‌های بالقوه استان بیان کرد و افزود: این استان نیازمند کار بیشتر در صنعت است و باید صنایع معدنی و سایر بخش‌های صنعت را به‌عنوان قلب زنده ماندن استان دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین‌الملل با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ادامه داد: بخش دولتی باید زمینه ورود بخش خصوصی را آماده کند زیرا بخش صنعت بر دوش سرمایه‌گذاران و فعالان خصوصی است.

وی در ادامه به نام‌گذاری سال ۹۸ به‌عنوان رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری باید واحدهای نیمه فعال را کمک کرد تا کار خود را بهتر ادامه دهند و واحدهای تعطیل نیز به مرحله نیمه فعال و سپس فعالیت کامل برسند و باید به این مرحله رسید.

فیاض بر نیاز خراسان شمالی به ارتباط با کشورهای خارجی تأکید کرد و افزود: استاندار خراسان شمالی باید بخش صنعت را پیگیری کند تا در حوزه خارجی چه کارکرده و در حوزه صادرات و ارزی نیز می‌توان با وقت و انرژی مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/