به گزارش پایگاه خبری ربیع، به نقل از فارس از بجنورد، محمدرضا فیاض پیش از ظهر امروز در همایش روز صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به پیچیدگی‌های کار صنعت اظهار کرد: صنعتگران سربازان جنگ اقتصادی هستند و هرکسی که مشغول به‌کار صنعتی هست ۲۴ حرفه را باید به یاد داشته باشد.

وی کشاورزی و صنعت در خراسان شمالی را ازجمله پتانسیل‌های بالقوه استان بیان کرد و افزود: این استان نیازمند کار بیشتر در صنعت است و باید صنایع معدنی و سایر بخش‌های صنعت را به‌عنوان قلب زنده ماندن استان دانست.

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور بین‌الملل با تأکید بر لزوم ورود بخش خصوصی در کنار بخش دولتی ادامه داد: بخش دولتی باید زمینه ورود بخش خصوصی را آماده کند زیرا بخش صنعت بر دوش سرمایه‌گذاران و فعالان خصوصی است.

وی در ادامه به نام‌گذاری سال ۹۸ به‌عنوان رونق تولید نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری باید واحدهای نیمه فعال را کمک کرد تا کار خود را بهتر ادامه دهند و واحدهای تعطیل نیز به مرحله نیمه فعال و سپس فعالیت کامل برسند و باید به این مرحله رسید.

فیاض بر نیاز خراسان شمالی به ارتباط با کشورهای خارجی تأکید کرد و افزود: استاندار خراسان شمالی باید بخش صنعت را پیگیری کند تا در حوزه خارجی چه کارکرده و در حوزه صادرات و ارزی نیز می‌توان با وقت و انرژی مشکلات را حل کرد.

انتهای پیام/